Gå til innhold
Arkivverket

Nordhordland sorenskriveri, skanna skifter.

Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Jeg savner skifteutlodningsprotokoll D4. Jeg leter etter 1849. Er den uteglemt eller er den forsvunnet i brann eller lign.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner skifteutlodningsprotokoll D4. Jeg leter etter 1849. Er den uteglemt eller er den forsvunnet i brann eller lign.?

Noen protokoll D4 finnes i alle fall ikke på de mikrofilmene Riksarkivet har hatt som skanningsgrunnlag. I Arkivportalen er skifteutlodningsprotokollene kun registrert på serienivå, så her må vi be Statsarkivet i Bergen svare. Jeg har flyttet spørsmålet til deres forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifteutlodningsprotokoll D 4 for Nordhordland dekker årene 1849-1851, og er delt i to bind, 4a og 4b. Den står ikke i listen over mikrofilmede skifteprotokoller fra Nordhordland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

De vil nok bli skannet, men det er ikke umiddelbare planer. Det er tinglysingsmaterialet som er i fokus nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.