Gaute Zøllner Skrevet Juli 20, 2012 Del Skrevet Juli 20, 2012 Hei, Kan dere hjelpe meg med viede i Kragerø ca 1889/1890? Johan Andreas Andersson f. 19.12.1861 i Bergen og Bertha Christine Christiansen f. 19.3.1868 i Risør, fikk barna født i Kragerø: Henninge Dorothea f. 21.6.1890 Inge Max Alstrup f. 8.2.1892. Viede i Kragerø i tidsrommet 1885-1890 finner jeg ikke på Digitalarkivet, så kan dere hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Statsarkivet i Kongsberg Skrevet Juli 23, 2012 Del Skrevet Juli 23, 2012 Til Gaute Zøllner Vi har undersøkt kirkebøkene fra Kragerø for tidsperioden du etterspør og det ser ut til at vi ikke har kirkebøker med lister over viede for denne perioden. Unntaket er ministerialbok nr. 9 (1861-1886). Den er tilgjengelig på http://arkivverket.no/Digitalarkivet. Du kan forsøke å kontakte Kragerø prestekontor og etterhøre om de har kirkebok med innførte vielser for perioden du søker. Eventuelt kan du lete etter barnas konfirmasjon i kirkebøkene. Det forekommer at foreldrenes vigselsdato er innført her. Vennlig hilsen Statsarkivet i Kongsberg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Zøllner Skrevet Juli 23, 2012 Forfatter Del Skrevet Juli 23, 2012 Til Gaute Zøllner Vi har undersøkt kirkebøkene fra Kragerø for tidsperioden du etterspør og det ser ut til at vi ikke har kirkebøker med lister over viede for denne perioden. Unntaket er ministerialbok nr. 9 (1861-1886). Den er tilgjengelig på http://arkivverket.no/Digitalarkivet. Du kan forsøke å kontakte Kragerø prestekontor og etterhøre om de har kirkebok med innførte vielser for perioden du søker. Eventuelt kan du lete etter barnas konfirmasjon i kirkebøkene. Det forekommer at foreldrenes vigselsdato er innført her. Vennlig hilsen Statsarkivet i Kongsberg Tusen takk for svaret. Jeg har prøvet ministerialbok nr. 9, men den går bare til 1886. Jeg har funnet født/døpt på barna, men jeg tror ikke det står noe om foreldrenes vigselsdato. Jeg tror vielsen må være mellom 1886 og1890. Men jeg kan høre med Kragerø prestekontor om boken legger der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå