Gå til innhold
Arkivverket

Dødsmelding/skifte etter Simon Olsen Sæther død i Bergen 1936.

Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Simon Olsen Sæther døde i Bergen 24.12.1936. Etter hva jeg kan se stopper oversikten over skannede skifter i Bergen i 1934, og følgelig faller Simon Olsen utenfor det som er skannet.

Jeg trenger derfor hjelp til å finne ut hvem som er nevnt i dødsmeldingen/skiftet etter ham. Han skal være født i Bjugn 11.03.1850 og var gift med Brita Hansdtr. (Alvær) født 15.09.1849 på Haukaas i Hamre pr. gjeld.

Etter hva jeg har funnet ut hadde de ikke barn sammen, men han hadde i alle fall to barn fra tidligere ekteskap, nemlig Olufine Henrikke Olsen født 1879 og Richard Olai Osen født 1889. Jeg vet forøvrig ikke når Brita døde.

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=bedo1912&gardpostnr=32539&merk=32539#ovre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simon Olsen etterlot seg enken Berthe Olsen Sæther, Skuteviksveien 30, og barna Olufine , Skuteviksv. 30 og Richard, Hellevein 5.

Berthe Olsen døde 27. mai 1940.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.