MortenS Skrevet September 13, 2012 Del Skrevet September 13, 2012 Hei. Min bestefar ble adoptert bort en gang etter sin fødsel i November 1900. Vil det være mulig ut fra dette å finne f eks hans biologiske fars detaljer. Jeg har hans fars navn og fødselsår, vet ikke om det er mulig å finne ut mer via eventuelle papirer fra adopsjon så tidlig? Mvh Morten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Sandven Skrevet September 13, 2012 Del Skrevet September 13, 2012 Det var ingen adopsjon som vi kjenner det i dag tidlig på 1900-tallet. Før 1917 kunne man ikke foreta en formell adopsjon. Hvis det var en bidragssak er det mulig vi kan finne dokumentasjon, dersom du sender oss en e-post (til saoslo@arkivverket.no) med nærmere opplysninger. Den første lov om adopsjon kom i 1917 og da var det kun ”svake” adopsjoner der båndene til de biologiske foreldrene ikke ble brutt. Fra 1935 kom også ”sterke” adopsjoner, slik vi kjenner adopsjon i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenS Skrevet September 13, 2012 Forfatter Del Skrevet September 13, 2012 Hei. Takk for svar, da sender jeg en mail med forespørsel. Mvh Morten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå