Gå til innhold
Arkivverket

Hvor i New York kan man søke etter slektninger?

Thorbjørn Meringdal
 Del

Recommended Posts

New York:

Lik mange andre har også jeg slektninger med etterkommere rundt om i USA som det hadde vært interessant å finne spor etter.

Skal til New York neste uke. Er det noen som vet hvilke "bibliotek" man bør oppsøke for å søke etter slektninger som utvandret til USA for 80-130 år siden?

Er Ellis Island vært et besøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, etter min mening er Ellis Island verd et besøk. Der finnes et bibliotek i 3. etasje hvor jeg fikk en del adresser både til arkiver i Norge og i New York. Spør etter Jeff Dosik, han er leder for biblioteket der.

Jeg besøkte National Archives and Records Administration (NARA) i 201 Yarick Street, 12th floor.

Irma and Paul milstein Division of United States History, local History and genealogy på 5th Ave, 42nd St. Det er rom 121 i første etasje i New York Public Library.

Videre var jeg på Municipal Archives i 31 Chambers Street. Det ligger like ved Brooklyn brigde.

Alle steder er det sikkerhetskontroll for og komme inn, og de er veldig behjelpelige og hyggelige.Jeg var der i 5 uker i sommer og fant veldig mye både i New York, på slektsstevner og ved besøk hos slektninger vi ikke hadde truffet før.

Veldig spennende. Lykke til.

Bjørg Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.