Gå til innhold
Arkivverket

Aleth/Alida Andersdtr. f ca 1750- Fana, Hordaland. Hvem var foreldrene og hvor kom hun fra?

Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Hei Hans.

Det var et interessant innlegg du kom med her.

Det er stadig mer som peker i den retningen jeg konkluderte med for flere år siden, at Aleth kom med flyttelasset til presten fra Stryn til Fana.

Konrad Andersen og Magdela Engelsdtr. er mine tipp-tipp oldeforeldre.

Endret av Rune Thorstensen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rune.

Da er vi femmenninger! Det er nok mange av oss, en fruktbar slekt.

Enig i det. Hver slektsforsker får selv vurdere når en selv velger å "konkludere" i slike saker. For min del har jeg fjernet spørsmålstegnet bak Aleth og det står i mitt slektstre at hun kom fra Kyrkjeide. Du skal ikke se bort i fra at du også har noen gensegmenter nedarvet fra Kyrkjeide-slekta. Disse blir da dine 4xtippoldeforeldre. Statistisk sett deler man da i snitt 1/128 av (ca.0.7%) DNAet 7 ledd ut, men dette kan variere fra et par prosent til ingenting. Min far er ett ledd nærmere, og da øker sannsynligheten for å finne nedarvede segmenter.

Endret av Hans Salbu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.