Gå til innhold
Arkivverket

LØYST: Carl Johan Nilsson frå Åsa i Småland, Kronobergs län i Sverige - fødd 1869, utvandra 1891?

Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Finnes bare en Emma i Svenske FT i 1880 som passer inn

Andersson, Per 1825 Far

Persdotter, Anneka 1828 Mor

(Barn), Anna Stina 1863 Barn

(Barn), Anders 1866 Barn

(Barn), Olof 1869 Barn

(Barn), Emma 1871 Barn

De bodde ved Näs i Silbodal (Värmlands län, Värmland).

Alle er født i Silbodal

Samme familien bor der også ved FT i 1890, men når er det kun barna Olof og Emma som bor der

Emma finnes ikke ved FT i 1900, mens broren Olof har nå giftet seg og bor ved Högerud i Silbodal (Värmlands län, Värmland).

Foreldrene finner jeg eller ikke ved 1900 tellingen i Sverige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma Persdotter melder utflytting fra Näs, Silbodal den 28. august 1897 for å flytte til N-Amerika iflg. Silbodals kyrkoarkiv, In- och utflyttningslängder, SE/VA/13462/B I/3 (1895-1915)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står også fødselsdatoen:

Namn: EMMA PERSDOTTER

Kön: K Född: 1871-01-13

Församling: SILBODAL Län: S

Yrke/Titel: DOTTER Civilstånd:

Hemförsaml: SILBODAL Län: S

Bosatt: NÄS TORPET

Utvandrdag: 1897-08-28 Ålder: 26

Ensam/Familj: ENSAM

Destland: AMERIKA Landskod:

Huvudakt: Aktnr: 005

Anteckning: 0781897005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Glenn, Sven og Anne-Lise for kjempeflotte innlegg!

Då er altso Emma Persson frå Silbodal i Värmland, so kanskje var det ikkje noko "tinga" ekteskap likevel? Det kunne sjølvsagt vera interessant å sjå om det her finst ein "høveleg" kandidat for Charles J., men eg trur ikkje på det som særleg sannsynleg... Me har jo fleire utsegner på at han skal ha vore frå Småland!

So kven var Charles J. Peterson?? Kvar skal me leita vidare? Utvandringslistene vert kanskje det EINASTE alternativet...

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nesten spørre hvordan du vet at Charles het Carl Johan i Sverige, for jeg kan ikke se at du har begrunnet dette i dine tidligere innlegg.

Hadde vært greit å få stafestet dette eller om man skal se etter andre alternativer.

Åsa i Kronoberg som du skriver heter Asa, bare for å ha avklart det, men desverre ingen Carl Johan der som passer inn med de foreldrene som er nevnt i post #23 i perioden 1868-1871

Ettersom han utvandret omkring 1891-1892, så burde han være i FT 1880 og 1890, men eller ikke her finner jeg noen som passer inn med de foreldrene.

I innlegg #20 skriver du at farens navn er helt klart Nels Peterson, mens i innlegg #22 skriver du P. J. Nelson

Er dette to forskjellige personer eller en sammenblanding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Glenn for siste innlegg!

Det er mange år sidan eg arbeidde første gongen med denne huslyden og der eg ogso var i kontakt med etterkomarar etter familien Sterry, kona til Charles. Óm eg konkret snakka med born eller barneborn av Charles, kan eg ikkje hugsa, men eg fekk i alle fall klar forståing av at namnet til denne karen i Sverige hadde vore Carl Johan. MEN, ettersom det ikkje finst nokon høveleg Carl Johan i eller frå Åsa, lyt ein kanskje ha augi opne for andre namnevarianter, Kjell, Knut, Kjøstel eller kanskje andre meir typisk svenske namn?

Det viktigaste er nok å halda kvar på foreldri, P. J. Nelson og Christina Johnson, som er oppgjevne ved første vigsli i 1898. Ved dødsfallet oppgav enkja Anna Peterson, f. Sterry, at far hans heitte Nels Peterson, men eg må seia eg stoler meir på kva han sjølv sa i 1898. Me må vel nesten gå ut ifrå at faren heitte PETER J. Nelson.

Finst det i det heile born fødde i Åsa med dette foreldreparet? Kva med utvandrarar frå Åsa i 1891/1892 - nokon som liknar?

Elles spekulerer eg svært på namneformi frå FT1900 i Superipr, WI, WICKSON. Kanskje var dette eit slag familienamn?

Ei løysing KAN vera å ta kontakt med the Pilgrim Lutheran church i Superior, WI, som KAN ha opplysningar i kyrkjebøkene som kan hjelpa oss vidare...

Eg ser forresten hjå FamilySearch ein Carl Johan Reinhold som ikkje ligg so langt unna...

~~~~~

Name: Carl Johan Reinhold Nilsson

Christening Date: 20 Aug 1871

Christening Place: Bjälbo, Östergötland, Sweden

Father's Name: Per Johan Nilsson

Mother's Name: Christina Jonasdotter

~~~~~

Men Bjälbo er vel langt frå Åsa, so då høver ikke han heller...

Eg vonar framleis på ei løysing på dette problemet...

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle nevne at forsamlingen det vises til heter Asa - ikke Åsa:

Fra AD-online:

"T.o.m. 1961: Annexförsamling i pastoratet Tolg, Asa och Tjureda.

Fr.o.m. 1962: Annexförsamling i pastoratet Aneboda, Asa och Berg.

Stift: Växjö

Härad: Norrvidinge"

Fra Socken-sök:

Landskap Nuvarande församlingsnamn Härad Nuvarande kommun Nuvarande län SCB-kod Kyrkböckernas förvaring

Småland Asa Norrvidinge hd Växjö kn Kronobergs län 078023 Vadstena LA

http://www.genealogi.se/sockensok/filesearch.cgi?search=Asa&start=0&file=lista.txt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om paret Per Johan Nilsson og Christina Jonasdotter som får Carl Johan i Bjälbo er disse,

Name: Pehr Johan Nilsson

Birth Date:

Birthplace:

Spouse's Name: Christina Jonasdotter

Spouse's Birth Date:

Spouse's Birthplace:

Spouse's Age:

Event Date: 11 Nov 1865

Event Place: Bredsätra, Kalmar, Sweden

https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/FKF8-94M

Selv om det står Bredsätra, så var vielsen i Bringetofta. Det var henvisning til to bøker under filmnummeret: https://familysearch.org/search/catalog/results#count=20&query=%2Bfilm_number%3A1794481

I vielsesboken står dette: "Drängen och hälftbr. Pehr Johan Nilsson från Torpet Snippen u. Hälleved i Sandsjö och Hemmadotteren Christina Jonasdotter i T(orpet) Jonsbygget u. Forsa Qvarnagård" ble viet 16. oktober 1865. Han født i 1828 og hun i 1826. Det er begges første ekteskap og det henvises til pag. 347, som er Jonsbygget der Christina kommer fra. Bringetofta C:3 (1861-1875) Bild 149 / sid 287 (AID: v33283.b149.s287, NAD: SE/VALA/00047)

Dette er i Småland: http://www.genealogi.se/sockensok/filesearch.cgi?search=Bringetofta&start=0&file=lista.txt

På HF-siden er i tillegg til Christina hennes foreldre Jonas Bengtsson og Maja Cath Svensdotter oppført. Ytterst til høyre står det en utydelig merknad med brunt blekk og jeg oppfatter at det her er det skrevet opp navnet på Christinas mann, Pehr Johan Nilsson på Snippen i Sandsjö og at hun får flytteattest nr. 50 av Björkö den 5/11-1865. Bringetofta AI:12 (1861-1865) Bild 360 / sid 347 (AID: v19475.b360.s347, NAD: SE/VALA/00047)

Jeg finner henne ikke igjen i flyttelistene. Jeg finner Snippen under Hälleved i N. Sandsjö, men har ikke funnet dem igjen.

Det ville jo vært greit å finne dem enten i husforhør eller utflyttet fra Bringetofta, Bredsätra eller norra eller sødra Sandsjö.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1890 er Christina Jonasdotter enke på Röd i Norra Sandsjö:

Post 1109845

Jonasdotter, Christina

Bst.hj.

f. 1826 i Bringetofta (Jönköpings län, Småland)

Änka, ensam i familjen

Röd.

Norra Sandsjö (Jönköpings län, Småland)

Födelseort i källan: Bringetofta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enke også ti år tidligere og nå er også Carl Johan Reinholt her:

1880-tellingen:

Jonasdotter, Christina 1826 Mor

(Barn), Carl Johan Reinhold 1871 Barn

Post 1880-6-74-2167

Jonasdotter, Christina

Undantagsänka

f. 1826 i Bringetofta (Jönköpings län, Småland)

Änka, mor i familjen

Hult Lilla

Sandsjö /Norra Sandsjö/ (Jönköpings län, Småland)

Registrerad födelseort: Bringetofta Jönköpings län

Her står det hvor CJR ble født - Björkö.

Post 1880-6-74-2168

Carl Johan Reinhold

f. 1871 i Björkö (Jönköpings län, Småland)

s.

Ogift man, barn i familjen

Hult Lilla

Sandsjö /Norra Sandsjö/ (Jönköpings län, Småland)

Registrerad födelseort: Björkö Jönköpings län

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han finnes også i FT 1900 i Sverige

Post 276328

Peterson, Carl Johan Reinhold

Arbetskarl

f. 1871 i Norra Sandsjö (Jönköpings län, Småland)

Ogift man, ensam i familjen

Sjöråen n:o 14

Adolf Fredrik rote 6 (Stockholms stad, Uppland)

Så han kan utelukkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåpen er 20. august, men han er født 17. august 1871. (nr. 28)

Björkö C:4 (1861-1882) Bild 43 / sid 75 (AID: v33054.b43.s75, NAD: SE/VALA/00033)

De er på noe jeg tyder som Norra Sonarp?

Faren er Arrendator.

Han finnes også i FT 1900 i Sverige

(...)

Så han kan utelukkes

Ja, det skal ikke være lett. :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Anne-Lise og Glenn for nye interessante innlegg! Eg tykte denne Carl Johan Reinhold såg svært so lovande ut, sjølv om geografien ikkje heilt stemte... Kvar kan no denne Charles J. gøyma seg?

Elles har eg notert meg at staden i Kronobergs län heiter ASA og ikkje ÅSA.

Eg kjem truleg til å freista ein telefon til the Pilgrim church i Superior, WI i morgon. Eg vil ikkje gje meg på denne saki!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal ikke være lett. :mellow:

Nei, har sjekket alt jeg har kunnet uten noe spor.

Men noe som slår meg er navnet Carl ble vel som regel ikke endret når man kom til Amerika, da navnet ikke var noe vanskelig for de å uttale.

Ettersom man har vært litt opphengt i Carl Johan, så er dette mulig ett villspor.

Gustaf f.eks ble stort sett amerikanisert eller byttet ut, og har sett eksempler på at navnet Charles har blitt brukt i steden.

Men det betyr ikke at dette gjelder denne saken.

Forøvrig så synes jeg det skulle være merkelig hvis nekrologen skulle ta feil, da den nevner klart Asa, og dette stedet er ikke akkurat det største stedet i Sverige.

Så de som skrev dette må ha hatt litt kjenskap til Charles fortid.

Mulig han vokste opp der, men ikke født der, men han burde finnes i Asa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje er Carl Johan født i Asa, men døpt et annet sted, dersom familien flyttet rett etter han ble født. Navnene Peter, Nils og Johan er hyppig forekommende i Asa, så jeg, så det kan hende det er flere muligheter her.

Nå trodde jeg nesten at jeg hadde funnet ham, for jeg fant en Carl Johan Petersson som jamen var født 24/9-1869...

Jeg legger det inn, så andre ikke skal bruke tid på dette sporet.

Post 1880-7-5-1124

Carl Johan

f. 1869 i Östra Torsås (Kronobergs län, Småland)

s.

Ogift man, barn i familjen

Hörda Norregård

Östra Torsås (Kronobergs län, Småland)

Registrerad födelseort: Östra Torsås Kronobergs län

Östra Torsås C:5 (1861-1880) Bild 44 (AID: v29789.b44, NAD: SE/VALA/00492)

Døpt 28/9-1869.

Dessverre var han fremdeles i Sverige i 1900:

Petersson, Carl Johan 1869 Far

Johansdotter, Emma Kristina 1867 Mor

(Barn), Gerda Maria 1896 Barn

og når kona hans, Emma Kristina dør i 1948, står det at hun ble enke 8/3-1824.

Jeg har ikke funnet Carl Johan i Sveriges Dödbok.

18670812-274

Petersson f. Johansdotter, Emma Kristina

Väckelsång 5:17 Makagård

Död 14/8 1948.

Kyrkobokförd i Väckelsång (Kronobergs län, Småland).

Född 12/8 1867 i Östra Torsås (Kronobergs län, Småland).

Änka (8/3 1924).

--------------

Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2010:

Väckelsång, Tingsryds kn (Kronobergs län, Småland)

Födelseförsamling i källan:

Östra Torsås (Kronobergs län)

Källor:

MTL, DB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kandidat med rätt namn som flyttar till Amerika 1891 27/4 , men född i Härlunda 1869 4/6, Kronoberg och fader ej antecknad. Bland obefintliga 1881-1890 i Jämshög enligt Folkräkningen 1890.

Jämshög AI:27 (1888-1897) Bild 217 / sid 996 - rad 12

Härlunda C:6 (1866-1875) Bild 31 / sid 55 - födelse nr 13

Härlunda AI:14 (1866-1870) Bild 324 / sid 314

Och följer man honom i hfl så dyker Nils Peter Svensson upp - gift med modern Anna Jonsdr.

Härlunda AI:17 (1881-1893) Bild 98 / sid 88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Glenn, Anne-Lise og Ulla for nye spennande og interessante innlegg.

Denne Carl Johan Petersson som du, Anne-Lise, nemner, høyrdest jo svært so spennande ut, intil du kom til FT1900. I 1900 er det rett nok ikkje nemnd nokon fødselsdato, men eg reknar med du fann namni på foreldri hans, og at dei heller ikkje stemte?

No har eg i føremiddag (lokal Wisconsintid) ringt the Pilgrim Lutheran church i Superior, WI, og som eg hadde gissa på, er dette ein gamal svensk kyrkjelyd i sentrum av byen. Sekretæren der skulle leita i kyrkjebøkene sine og sjå kva ho kunne finna. Eg avtalte å ringja ho att om ein time, so får me sjå kva ho har funne..

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, foreldrenes navn stemte ikke helt heller. Jeg fant dåpen hans og det var der jeg så fødselsdatoen 24/9-1869.

Östra Torsås C:5 (1861-1880) Bild 44 (AID: v29789.b44, NAD: SE/VALA/00492)

Døpt 28/9-1869.

Familien i 1880:

Johansson, Peter Gustaf 1844 Far

Johannisdotter, Ingrid Cathrina 1847 Mor

(Barn), Carl Johan 1869 Barn

(Barn), August 1871 Barn

(Barn), Salomon 1872 Barn

(Barn), Gustaf Wilhelm 1874 Barn

(Barn), Algot 1877 Barn

(Barn), Ida Christina 1879 Barn

----------

Petersdotter, Maria 1851 Ensam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har no vore på telefonen att med Pilgrim Lutheran church i Superior, WI, men diverre; det var ikkje stort dei kunne finna, Ei gamal medlemsliste opphav berre:

Charles J. Peterson, born in Sweden Sep. 24, 1869, emigrated in 1891.

Det første ekteskapet hans med Emma Person vart ikkje inngått i Pilgrim Lutheran church, so me er like langt!

Kan dette Wickson-namnet som er oppgjeve i 1900 hjelpa oss på veg?

Eg trur ikkje at den orginale vigselsattesten frå første ekteskapet hans frå 1898 vil vera til noki help, med mindre dei vart vigde av ein prest og vigsli er innført i ei kyrkebok... Eg vil freista få tak i originalen! Eg gjev framleis ikkje opp!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har no fått tak i innhaldet frå den originale vigselsattesten frå 1898, men den vart eit vonbròt!

Chas Peterson og Anna Person vart gifte i ein "Swedish Evangelical Mission Covenant" seremoni i West Superior, WI av Pastor O. G. Olson "of the Scandinavian Mission church". Kan henda finst det kyrkjebøker for denne kyrkja, men eg har undersøklt lite vetta på Swenson Center, det svenske utvandrarmuséet ved Augustana college i Rock Island, IL, men å få opplysningar derifrå er tydeleg ei omstendeleg sak. Berre dersom Charles og Emma var medlemmar i den kyrkja, vil dei vera oppførte i eit medlemsregister med opplysnngar om dato og stad for fødsel.

MEN, vil det der stå noko anna enn det me alt veit? Eg er usikker på det.

Kopiar av desse kyrkjebøkene finst forresten òg på Emigrantsenteret i Växjö. Der har eg vore ein gong for mange år sidan, men dit har eg ikkje høve til å dra no...

Eg lyt nok tyggja litt eir på denne, eller kanskje nokon har ein god idé å komma med?

Hadde det vore ein tanke å sjå etter om det finst nokon person i det heile som er fødd i ASA, Kronobergs län 24.9.1868, 24.9.1869 eller 22.9.1870?

Eller kva med å sjå etter emigrantar frå ASA i 1891?

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utvandrerlistene er ufullstendige og en får ikke helt de samme treffene på Emigranten Populär 2006, (som jeg har) som på Emibas. Emibas er ikke lenger å få tak i på CD, men er en online-tjeneste med abonnement.

13 treff i 1891 fra Asa, menn og kvinner, men ingen passer. Det er nettopp derfor det er så vanskelig å finne ham, for han reiser sikkert ut fra en annen forsamling enn der han er født...

EMIHAMN / EMIGRANTEN / 09.09.2013

Församling: Asa Utvandrtid: 1891 Antal funna: 13

Efternamn Förnamn

ANDERSSON MARIA CH.ASA1891

AXELSSON MAGNI ASA1891

CARLSON CARL G AASA 1891

JOHANSSON MÄRTA K ASA 1891

JONASSON PETER JOHAN ASA 1891

KRISTOFFERSON HULDA ASA1891

KRISTOFFERSON MÄRTHA ASA 1891

NILSSON CARL FR ASA 1891

PERSSON KARL GUSTAF ASA 1891

PETTERSON JOHAN G ASA 1891

PETTERSSON FRANS ADOLF ASA 1891

SVENSSON CARL GUST ASA 1891

SVENSSON NILS JOHAN ASA 1891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer opp en Karl J Nilsson som reiser ut fra Sunne (S) i 1891, men han finner jeg ikke i noen av tellingene.

Efternamn: NILSSON

Förnamn: KARL J

Ålder: 20 Kön: M

Född: 1870/1871

Församling: SUNNE Län: S

Titel/Anm:

Utresehamn: GÖTEBORG

Utvandrdag: 1891 09 25

Destination: OSAGE

Medåkande: NEJ

Källkod: 46:347:3367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet en Carl August Nilsson som er født 24-09-1869, med far Per Johan Nilsson i Husby, Kopparberg, men med mor Johanna Augusta Odenius...

Utvandret i 03.05.1889 til Nord-Amerika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer opp en Karl J Nilsson som reiser ut fra Sunne (S) i 1891, men han finner jeg ikke i noen av tellingene.

Efternamn: NILSSON

Förnamn: KARL J

Ålder: 20 Kön: M

Född: 1870/1871

Församling: SUNNE Län: S

Titel/Anm:

Utresehamn: GÖTEBORG

Utvandrdag: 1891 09 25

Destination: OSAGE

Medåkande: NEJ

Källkod: 46:347:3367

Han er født 10.05.1871 i Sunne, med foreldre Nils Nilsson og Maria Eriksdotter