Gå til innhold
Arkivverket

Er du interessert i personer, slekter og forhold i middelalderen (fram til ca.1660)?

Lars.O.Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Jeg er medlem av Dis, NSF og flittig bruker av Digitalarkivet og forumene der gjennom mange år. Jeg har personlig ingen kunnskap om og liten interesse for emner knyttet til middelalderen, i alle fall når det gjelder min egen slekt.

Jeg har fulgt med på debatten her og ikke minst utvikingen og endringene som har skjedd i Digitalarkivet.

Jeg har registrert at tonen i debattene i mange tilfeller har blitt skarpere de siste årene og takhøyden betraktelig lavere enn før. Og jeg har sett mange brukere komme og gå gjennom mine år som bruker, noen av naturlige årsaker, andre fordi de føler seg uthengt eller utstøtt og noen fordi de kanskje synes de er hevet over det som opptar de fleste brukeren her inne. Det er først og frems 17. 18 og 1900 tallet som gjenspeiles i de fleste debattene.

Men jeg er ikke enig i at det har blitt vanskeligere å finne frem. Et lite søk gjennom alle forumene med søkeord middelalder gav meg 18 sider med temaer hvor dette ordet var brukt. Personlig tror jeg det er andre grunner til at de fleste "ekspertene" bl.a på middelalderen har blitt borte fra Digitalarkivet. Det dreier seg åpenbart om en relativt liten del av dem som er slektsinteressert. La nå dem holde på med sitt, enten det er i Dis, NSF eller andre steder. Jeg ser ikke det som noe problem i det hele tatt. Jeg vet hvor jeg skal henvende meg om jeg skulle få behov for svar knyttet til middelalderen eller adelsslekter.

Det jeg imidlertid liker mindre er at man bruker Digitalarkivets fora til å markedsføre noe som på sett og vis skal konkurere om vår oppmerksomhet, samt den til dels noe agressive tonen noen bruker.

La oss som er fortsatt trofast mot Digitalarkivet og den flotte jobben som gjøres her, få fortsette med vårt, og så får dere heller fortsette denne debatten enten i Dis eller NSF*s middelalderfora.Jeg tviler sterkt på om dere blir enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...]

Det jeg imidlertid liker mindre er at man bruker Digitalarkivets fora til å markedsføre noe som på sett og vis skal konkurere om vår oppmerksomhet, samt den til dels noe agressive tonen noen bruker.

[...]

NSFs styre fortalte om det nye forumet på egen nettside, Facebook-side og på Twitter. Styret initierte ikke denne tråden (at saken ville bli tatt opp her, enten av et menig medlem eller av andre, var dog ikke så overraskende).

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kunne man kanskje holdt denne diskusjonen der og ikke her. For meg er det egentlig uinteressant hvem som gjør hva, det er resultatet av det jeg ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av sikkert flere som leser og skriver her og i DIS' forum. Jeg brukte også DAs gamle forum. Jeg pleier å lese det meste som blir omhandlet i trådene. "Ufrivillig" har jeg således blitt foret med middelalderdiskusjoner som har kommet, nettopp fordi de foregår på den arenaen jeg er. Gradvis har jeg lært litt etter litt på denne måten. Når nå NSF legger middelaldergenealogi på egen forumplattform vil muligheten for å lære, som jeg gjorde, bli borte. Jeg snakker kun om små, små fragmenter av kunnskap om middelaldergenealogi. Jeg tror neppe jeg kommer til på en aktiv måte, som å oppsøke et dedikert forum for å søke og tilegne meg mer kunnskap.

Spørsmålet blir aktuelt for meg - hva gjør denne avgjørelsen for rekruttering til miljøet? Jeg ber ikke om noe svar, men det er et aspekt det bør tenkes på når man tar slike avgjørelser. Ønsker dere tillykke med forsøket - gjør min skepsis til skamme! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til # 48. Det første spørsmålet mener jeg vi har besvart flere ganger. At du åpenbart ikke liker svaret, får være så.

I mitt innlegg nr.4 i denne tråden stilte jeg deg fem spørsmål. Du har ikke svart på ett eneste av dem. Da blir det vanskelig enten å like eller å mislike "svaret"...

Og jo flere innlegg her, dess bedre.....

Akkurat den siste setningen er jeg faktisk helt enig i. Når NSFs forum først er oppe og går, er det bare fint hvis denne tråden kan bidra til at flest mulig blir gjort kjent med det nye forumet og besøker det ofte, jevnfør det jeg har skrevet om NSFs oppgave med å spre kunnskap og interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kunne man kanskje holdt denne diskusjonen der og ikke her. [...]

NSFs styre tok ikke initiativ til denne tråden. Skal vi nå kritiseres fordi vi har tatt oss tid til å besvare enkelte innlegg?

I mitt innlegg nr.4 i denne tråden stilte jeg deg fem spørsmål. Du har ikke svart på ett eneste av dem. Da blir det vanskelig enten å like eller å mislike "svaret"...

[...]

I # 48 stilte du spørsmålet "Hva er Styrets egen begrunnelse for opprettelsen av et debattforum for middelaldergenealogi på NSFs sider?", noe jeg mener jeg - og Rune Nedrud - har besvart.

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem av Dis, NSF og flittig bruker av Digitalarkivet og forumene der gjennom mange år. Jeg har personlig ingen kunnskap om og liten interesse for emner knyttet til middelalderen, i alle fall når det gjelder min egen slekt.

Jeg har fulgt med på debatten her og ikke minst utvikingen og endringene som har skjedd i Digitalarkivet.

Jeg har registrert at tonen i debattene i mange tilfeller har blitt skarpere de siste årene og takhøyden betraktelig lavere enn før. Og jeg har sett mange brukere komme og gå gjennom mine år som bruker, noen av naturlige årsaker, andre fordi de føler seg uthengt eller utstøtt og noen fordi de kanskje synes de er hevet over det som opptar de fleste brukeren her inne. Det er først og frems 17. 18 og 1900 tallet som gjenspeiles i de fleste debattene.

Men jeg er ikke enig i at det har blitt vanskeligere å finne frem. Et lite søk gjennom alle forumene med søkeord middelalder gav meg 18 sider med temaer hvor dette ordet var brukt. Personlig tror jeg det er andre grunner til at de fleste "ekspertene" bl.a på middelalderen har blitt borte fra Digitalarkivet. Det dreier seg åpenbart om en relativt liten del av dem som er slektsinteressert. La nå dem holde på med sitt, enten det er i Dis, NSF eller andre steder. Jeg ser ikke det som noe problem i det hele tatt. Jeg vet hvor jeg skal henvende meg om jeg skulle få behov for svar knyttet til middelalderen eller adelsslekter.

La oss som er fortsatt trofast mot Digitalarkivet og den flotte jobben som gjøres her, få fortsette med vårt, og så får dere heller fortsette denne debatten enten i Dis eller NSF*s middelalderfora.Jeg tviler sterkt på om dere blir enige.

Hvis du Rune synes det er feil at jeg bruker denne tråden til å markedsføre noe som er til slektsforskermiljøets beste, ja da forstår jeg egentlig enda mindre. Og hvis du også mener at NSFs forum blir en konkurrent, ja da gir jeg meg ende over.

Og hvis jeg virkelig forstyrrer deres oppmerksomhet ??? hva nå enn du mener med det, så er det beklagelig. Dere forstyrrer ikke meg med temaer jeg overhode ikke er interessert i. De gidder jeg ikke lese, og da slipper jeg å bli forstyrret.

Men dere må jo gjerne rapportere dette temaet til moderator så får hun vurdere om jeg har gått over streken.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2462 besøk i denne tråden og bare en håndfull lesere som har kommet med negative innlegg siden kl 06.20 i går morges tolker jeg på min måte. Dere gjør selvfølgelig det på deres måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Lars Ove.

Jeg har da aldri påstått at du eller andre forstyrrer meg. Jeg gjør akkurat som du. Leser det jeg mener kan ha interesse, ber om hjelp når jeg står fast, og forhåpentligvis har jeg gjennom 20 år som bruker av Digitalarkivet og forumene også hjulpet noen.Stort sett holder jeg meg unna opphetede debatter, ikke fordi jeg ikke kan snakke for meg, men fordi det egentlig er bortkastet energi. At NSF finner grunn til å opprette et middelalderforum, finner jeg helt legitimt og jeg har heller ikke stilt noe spørsmål verken om nytteverdien av et slik forum eller begrunnelsene for å gjøre det. Jeg kan derimot ikke se at dette et et fora å føre en diskusjon om NSF og deres gjøremål. Det kan man gjøre på NSF's egne sider, på Facebook eller Twitter. Det faktum at NSF har startet et middelalderforum blir ikke endret uansett hva du, jeg eller noen andre her inne måtte mene om det. Derfor er egentlig denne diskusjonen dødfødt i utgangspunktet. Der har vært og vil fortsatt være delte meninger om hvordan Dis, NSF eller Digitalarkivet drives. Diskusjonen om Dis eller NSF får man ta i de fora som hører der til, så kan vi heller diskutere Digitalarkivet og dets utvikling her. Jeg har sagt det jeg mener om denne debatten og overlater til andre å vurdere om noen har gått over en eller annen usynlig strek om hva som passer eller ikke passer å diskutere her.Uansett ønsker jeg NSF lykke til. Jeg er som sagt medlem også der og har tenkt å fortsette med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middelaldergenealogi er skummelt! Jeg er veldig interessert i det, fordi jeg faktisk har bla. Benkestoker blant anene mine. Jeg har lest mange av de gamle trådene her, men aldri prøvd å diskutere. Tror terskelen for akkurat det blir enda høyere for meg i et annet forum. Men jeg kommer nok til å prøve å følge med litt. Jeg tror imidlertid ikke det er så lett å lære kun av å følge med i tråder. Syns jeg lærer mest når jeg prøver å delta selv, men det blir det neppe noe av med det første.

Er nok enig i at det kan bli litt bortgjemt, i alle fall for nye folk som kommer til. Men for all del, hvis det er ønsket av mange er det jo ikke noe poeng i å protestere mot det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til informasjon har forumet allerede hatt over 600 besøk, og det viser vel at denne debatten har skapt trafikk allerede.

For den som er interessert i temaet er det altså snakk om ett eneste bokmerke til og det klarer folk å forholde seg til om de ønsker.

Jeg tror de fleste klarer å finne de tingene de ønsker på nettet, hvis bare interessen er tilstede.

At ikke diskusjonen om et NSF-forum kan føres her er jeg uenig i, og mange med meg siden dette faktisk er innlegg nr. 61 i debatten og den er lest 2500 ganger. Det viser i alle fall at temaet engasjerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg selv foretrukket å ha alle diskusjonene på ett sted i stedet for å spre dem over flere fora (jeg har uansett lite å fare med når det gjelder middelaldergenealogi).

Jeg har stor forståelse for at du i egenskap av styremedlem i NSF må målbære Styrets synspunkter på dette selv om du personlig har en annen oppfatning. Det fortjener du respekt for, og derfor er det litt urettferdig at du blir en huggestabbe her. Men nettopp fordi du selv mener det du gjør, synes jeg du bør ha respekt for at noen av foreningens medlemmer ikke er helt på linje med Styret i denne saken. Uten at du eller andre i Styret svarer på de spørsmålene som jeg stilte i de tidligste innleggene i denne tråden, sliter jeg dessverre fremdeles med å forstå hvorfor mange middelalderinteresserte angivelig ikke skulle kunne diskutere her i dette forumet, men må ha et eget forum på NSFs sider. Kan dere ikke for skams skyld slutte å gå rundt grøten, stå for det vedtaket dere har gjort uten å dekke dere bak noen navnløse medlemmer - og heller gi noen klare svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke for skams skyld slutte å gå rundt grøten, stå for det vedtaket dere har gjort uten å dekke dere bak noen navnløse medlemmer - og heller gi noen klare svar?

Det er fint at du er engasjert, Tore. Jeg skjønner dog likevel ikke hvorfor vi skal svare for dem som ikke ønsker å diskutere her. Du får spørre dem selv hva slags grunner de har. Vi har mottatt slike ønskemål over lang tid, ikke alltid med begrunnelse. Likevel tror jeg du kjenner noen av argumentene som er frembrakt i dette forumet.

Det er altså helt uten skam at vi starter et forum som diskuterer slektsrelaterte temaer. Du skal heller ikke se bort fra at vi etterhvert setter andre temaer på kartet enn middelaldergenealogi.

Å utlevere andres svar her gjør vi altså ikke, og vi føler heller ingen grunn til unnskylde oss for å ha åpnet et forum som er etterspurt. Vi trenger ikke å dekke oss bak medlemmer, navnløse eller ikke.

Og Tore, akkurat som i dette forumet og alle andre fora, de som ikke ønsker å besøke forumet og/eller delta i det, må for all del bare la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til # 62. Du kunne jo også ha tatt med den neste setningen jeg skrev i mitt første innlegg i denne tråden, Tore, slik at ikke mitt utsagn blir tatt ut av sammenhengen. I en ideell verden burde alle diskusjonsfora for norsk genealogi vært samlet på et sted. Men som jeg skrev, virkeligheten er en annen... Jeg har overhodet ikke noe problemer med at medlemmer i NSF ikke er på linje med styret når det gjelder det nyetablerte forumet. Det jeg ikke forstår er temperaturen i debatten, og den svært så negative og ladete tonen du og andre har lagt dere på. For egen del føler jeg at vi har svart godt og klart nok - vi har forklart bakgrunnen for etableringen - og selv ser jeg ikke behovet for å legge til noe mer.

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har i lange tider hatt et eget middelalderforum på NSFs sider. Forskjellen består i at vi nå har lagt det over på standard forumprogramvare, og at det nå i prinsippet er åpent for alle uavhengig av foreningstilknytning.

Jeg forstår heller ikke denne fiendligheten mot at det opprettes et nytt forum - i «konkurranse» med Digitalarkivet. Kanskje Digitalarkivet bare er glad til for at noen temaer blir kanalisert til andre fora? Vi skal huske at det ikke blir betraktet som noen primæroppgave for Arkivverket å drifte dette Brukerforumet, og man har fra den kanten gjort det helt klart at det ikke vil legges ned vesentlige ressurser på moderering og annen administrasjon. Sånn sett tror jeg vi gjør Arkivverket en tjeneste.

Jeg har heller ingen frykt for at eventuell ny viten som blir vunnet på Middelalderforumet ikke kommer til å tilflyte brukerne av dette forumet. Det er mange av oss som følger med på begge steder, og hvis noen spør her etter en middelalderslekt som er omtalt på Middelalderforumet, regner jeg med at det ganske fort vil bli postet en lenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er noe overrasket, ikke over at det kan være et ulikt syn på at NSF nå har opprettet et eget middelalderforum, men at dette til de grader skal diskuteres, opp og ned i mente, og det en hel dag igjennom...

Hva om den samme energien som her utvises, hadde blitt brukt på genealogisk arbeide i stedet, middelalder som 1800-talls, hadde vi ikke da ALLE kommet et skritt nærmere i det slektshistoriske arbeide som vi egentlig er opptatt av ?

Hva er det egentlig som teller, er det formaliteter, eller resultater ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er noe overrasket, ikke over at det kan være et ulikt syn på at NSF nå har opprettet et eget middelalderforum, men at dette til de grader skal diskuteres, opp og ned i mente, og det en hel dag igjennom...

Dette kunne vel vært stillt direkte til emnestarter, så hadde vi sluppet å bruke tid på det her hvor vi skal fordype oss i slektsforsking :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kunne vel vært stillt direkte til emnestarter, så hadde vi sluppet å bruke tid på det her hvor vi skal fordype oss i slektsforsking :wacko:

Hvis du synes Johans innlegg bare skulle stilles til meg så har du ikke skjønt så mye. Det er ikke bare jeg som har brukt tid i dette temaet

Du har det også ser jeg, og det er vel ingen som har bedt deg om det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg snart alle har kommet til et metningspunkt. Jeg oppfordrer folket til å senke skuldrene og fokusere på slektsforskning både her og der! Så håper jeg at så mange av dere dukker opp på Slektsforskernes Dag enten på Riksarkivet eller andre steder i landet!

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godtfolk,

Det er gledelig at interessen for (norsk) middelalder fortsatt er tilstede. Diskusjoner rundt hvor sllke saker skal diskutere, vil likevel per definisjon være en metadiskusjon. Følgelig er det lett å bli en smule avsporet.

Kjernen i hva som lansert fra NSF sin side synes å være å gi en åpning for å bringe fagstoff og fagdiskusjoner inn i mer organiserte former. Der hvor de eksisterende løsninger (i særlig grad hos DA og DIS) ikke har tilgjengelige faglige ressurser eller noe uttrykt ønske om å tilpasse de eksisterende tekniske løsninger til strukturer som i en bedre grad kan ivareta de særlig behov som tilligger eldre genealogisk forskning og tilhørende diskusjoners konstruktive fremdrift, så vil NSF sin satsning kunne yte et sårt etterlengtet og viktig supplement til hva dagens virkelighet åpenbarer.

Jeg har i en mindre årrekke observert at det har vært en betydlig avstand mellom de forskjellige ressursmiljøer her til lands (for øyeblikket les: der til lands), og det bør følgelig ikke komme som noen overraskelse at det er vanskelig å komme til noen universell enighet om hvem som skal delta hvor og snakke om hva til enhver tid. De nettsteder som bringer substans og kvalitet til forskningsmiljøene vil ha livets rett. I så måte har både DA, DIS og genealogi.no vist seg som overlevelsesdyktige. Skal disse nettstedene nødvendigvis tilby det samme? Jeg tror ikke det må være noen naturlov.

Derfor ser jeg fram til hva NSF kan få til med den nye middelaldersatsningen. At den diskuteres her på DA ser jeg som svært naturlig, da DA har vist seg som den ypperste vert og naturlige portal for de fleste sleksinteresserte i vår relativt nyvunne digitale hverdag.

Jeg ser ikke bort i fra at vi uansett står overfor muligheten for at NSF nå vil bli en enda viktigere kunnskapsleverandør for slektsforskere som både stiller høye krav til seriøsitetsnivå og etterrettelighet, noe som lettere kan møtes nettopp gjennom et mer fagbaserte forum,

En slik utvikling imøteses helhjertet herfra.

Vennlig hilsen

Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser helt klart at denne diskusjonen har nådd sitt metningspunkt nå. Jeg skjønner at jeg ikke kommer til å få svar på mine spørsmål fra NSFs styre, så det får vi heller eventuelt ta internt i foreningen. Imidlertid synes jeg Are Gustavsen har noen gode poenger (- selv om jeg ikke er helt enig med ham...) - det er noe lignende jeg har etterlyst fra NSF, men som de av en eller annen grunn har ønsket å holde for seg selv.

Noen fiendtlighet fra min side har det overhodet ikke vært snakk om - mitt forhold til Norsk Slektshistorisk Forening er både så nært og så langvarig at slike følelser overfor foreningen er meg totalt fremmed. Men nettopp fordi dette forholdet er så nært og så langvarig, blir jeg litt oppgitt og en smule engasjert når foreningen synes å slå inn på noen veier jeg ikke helt forstår og som de ikke engang er villige til å forklare.

Jeg oppfordrer alle til å følge med i NSFs middelalderforum - selv om man ikke selv arbeider med middelaldergenealogi, kan det likevel bli mye lærdom og gode råd å få med seg der etterhvert. Bare på den måten kan forumet bidra til NSFs formål, nemlig å spre kunnskap og interesse, også for middelaldergenealogi. Her er for ordens skyld en lenke til NSF-forums hovedside .

Dermed setter jeg strek fra min side i denne tråden.

Trur eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som trådstarter så synes jeg de to siste innleggene oppsummerer denne diskusjonen aldeles utmerket.

Are svarer enkelt og forståelig på det de fleste kritikerne har spurt om, hvorfor Norge trenger et nytt middelalderforum, og hvorfor det bør driftes av NSF.

Tore får vel egentig svaret han har etterlyst av styre i NSF av Are Gustavsen, og skulle han ha behov for ytterligere svar så får han det sikkert ved å kontakte NSF direkte. (Tore: jeg ble litt forundret over at du fikk antydninger til horn i panna i innlegg 2 og senere i flere innlegg) Men jeg vet jo at du er en "NSF-mann" innerst inne

Så vil jeg til slutt takke alle dere andre som har uttrykt sin misnøye over NSFs beslutning om å åpne et nytt forum. Dere har bidratt til en FANTASTISK GOD MARKEDSFØRING av det nye forumet selv om det kanskje ikke var meningen til noen av dere :-)

Det ble over 3000 besøk på 2 døgn, mange gode innlegg, til tider god temperatur. Og vinneren ble? Jo hele slektsforskermiljøet i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjernen i hva som lansert fra NSF sin side synes å være å gi en åpning for å bringe fagstoff og fagdiskusjoner inn i mer organiserte former. Der hvor de eksisterende løsninger (i særlig grad hos DA og DIS) ikke har tilgjengelige faglige ressurser eller noe uttrykt ønske om å tilpasse de eksisterende tekniske løsninger til strukturer som i en bedre grad kan ivareta de særlig behov som tilligger eldre genealogisk forskning og tilhørende diskusjoners konstruktive fremdrift, så vil NSF sin satsning kunne yte et sårt etterlengtet og viktig supplement til hva dagens virkelighet åpenbarer.

--------------------- --------------------------- ----------------------------------

Jeg ser ikke bort i fra at vi uansett står overfor muligheten for at NSF nå vil bli en enda viktigere kunnskapsleverandør for slektsforskere som både stiller høye krav til seriøsitetsnivå og etterrettelighet, noe som lettere kan møtes nettopp gjennom et mer fagbaserte forum,

To reaksjoner.

1. Dette er da argumenter som kan brukes om all genealogi, og gjelder 1700-tall like godt som middelalder. For å følge denne tankegangen burde NSF ta over all genealogisk diskusjon (noe de kanskje burde, skal ikke se bort fra det).

2. I bunn og grunn er de velmente ordene nedlatende overfor DA og Dis, som da "ikke har tilgjengelige faglige ressurser", ikke stiller høye krav til etterrettelighet og seriøsitet. Hva hindrer f. eks. de faglige ressursene i å bidra på Dis sitt forum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To reaksjoner.

1. Dette er da argumenter som kan brukes om all genealogi, og gjelder 1700-tall like godt som middelalder. For å følge denne tankegangen burde NSF ta over all genealogisk diskusjon (noe de kanskje burde, skal ikke se bort fra det).

2. I bunn og grunn er de velmente ordene nedlatende overfor DA og Dis, som da "ikke har tilgjengelige faglige ressurser", ikke stiller høye krav til etterrettelighet og seriøsitet. Hva hindrer f. eks. de faglige ressursene i å bidra på Dis sitt forum?

To relevante betraktninger Arild, og jeg har mine betraktninger om dine spørsmål:

1. Det er jo ikke NSFs oppgave alene å drifte all genealogisk diskusjon så lenge DA og DIS består. At de har åpnet et middelalderforum kan ikke sammenlignes med de to andre forumene. Hvor mange % av DA og DIS sine debattanter har kompetanse til å bidra i en middelalderdiskusjon? Kanskje 1%? Eller 2% Eller kanskje 5%? Og hva vil hindre bare vitebegjærlige å følge med på diskusjoner i det nye forumet? Ikke noe!

2. Ja hvorfor har feks DIS ikke lykkes i å tiltrekke seg de faglige ressursene som trengs i et middelalderforum? Et godt spørsmål som kanskje de ansvarlige for Dis-forum skulle ha analysert for lenge siden. Jeg er også temmelig sikker at ressursene ikke har kontaktet DIS slik de nå har gjort overfor NSF. Hvorfor de ikke har gjort det kan kanskje være innlysende. Det er jo bare å sammenligne Disputten og NST. Når sto en middelalder-artikkel i Disputten? Jeg bare spør for jeg har aldri lest Disputten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.