Gå til innhold
Arkivverket

Recommended Posts

Jeg skulle gjerne hatt hjelp i forbindelse med to dødsfall i Bergen.

Det gjelder Konrad Johan Thorsen født 14.07.1896 (hvor?) død 16.03.1959 Inndalsveien 61 og hustru Olga Karoline (pikenavn?) født 07.08.1898 (hvor) død 14.05.1955.

I 1934 bodde de i Landåsveien 1.

Kan jeg få opplyst hvem som er nevnt i dødsmeldinger/skifter etter dem med navn og evt. bosted? Svar kan om ønskelig sendes meg pr e-post til rthors@online.no

I forbindelse med samme sak jeg holder på med er jeg på jakt etter en Laura S. Fjørstad. Hun døde i 1991 og i følge Dis Norges gravminner skal hun være født 22.09.1913. Jeg kjener ikke pikenavnet hennes men antar hun kan være født i nærheten av Stranda. Jeg finner ingen med det etternavnet i Bergen i 1934. I Bergen adressebok for 1958 bodde hun i Slettebakksveien 61 med sin sønn som jeg vet var født i 1936. Her skule jeg om mulig gjerne ha visst hvor hun var født og evt. navn på ektemann som da kanskje var død før 1961

Også i dette tilfellet kan jeg om ønskelig få opplysningene pr e-post.

Da Konrad Johan Thorsen døde var han enkemann etter Olga Karoline. Han etterlot seg:

Kaare Thorsen, Bjørnsonsgate 9

Jenny Johnsen, Svaneviksveien 26

Odny Tveit, Birkelundsbakken, Paradis

Aud Fjørstad, Ytre Markevei 4

Walther Thorsen, Nattlandsveien

Konrad Johan var født i Bergen 14. juli 1896.

Olga, født 7. august 1898 i 1910-tellingen:

http://da.digitalarkivet.no/ft/person/pf01036692002921

Vi finner en Laura Fjørstad i Slettebakksveien 60, men hun var født 22. mars 1914 og var gift med Johan Fjørstad, født 16. februar 1909.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.