Gå til innhold
Arkivverket

Toftes Gave

Kari Horn
 Del

Recommended Posts

Thorvald Egeberg, født på Gran på Hadeland i 1871, døpt 4. februar 1872, ble morløs seks år gammel i 1877. Familien hadde da flyttet til Fredrikstad. I 1889 ble han imidlertid konfirmert på Toftes Gave på Helgøya (Nes Ministerialbok 10, 1887-1905 s. 15 nr. 3). På den nylig avholdte Slektsforskerdagen fikk jeg opplyst at informasjon om elevene på Toftes Gave kan finnes i arkivet (KUD S-1021/Fgb/L0137). Jeg skulle gjerne vite av hvilken grunn Thorvald var blitt sendt til Toftes Gave og hvor lenge han var der. Er det noen i Statsarkivet som har tid og stunder til å sjekke for meg, eller kan jeg komme og lete selv? Vennlig hilsen Kari Horn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thorvald Egeberg, født på Gran på Hadeland i 1871, døpt 4. februar 1872, ble morløs seks år gammel i 1877. Familien hadde da flyttet til Fredrikstad. I 1889 ble han imidlertid konfirmert på Toftes Gave på Helgøya (Nes Ministerialbok 10, 1887-1905 s. 15 nr. 3). På den nylig avholdte Slektsforskerdagen fikk jeg opplyst at informasjon om elevene på Toftes Gave kan finnes i arkivet (KUD S-1021/Fgb/L0137). Jeg skulle gjerne vite av hvilken grunn Thorvald var blitt sendt til Toftes Gave og hvor lenge han var der. Er det noen i Statsarkivet som har tid og stunder til å sjekke for meg, eller kan jeg komme og lete selv? Vennlig hilsen Kari Horn

Vi anbefaler at du tar kontakt med Statsarkivet i Hamar enten via epost: statsarkivet.Hamar@arkivverket.no eller på telefon 62555440 slik at du kan få svar på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.