Gå til innhold
Arkivverket

GOD JUL og GODT NYTT ÅR til alle sammen.

Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gode medhjelpere:

Ei hyggelig julehelg og et spennende 2012 med mange slektsoppklaringer ønskes dere alle!

Takk for innspill og god hjelp i året som gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker alle en God og Velsignet Jul og et Strålende Nytt År i 2013.

Takk for all hjelp jeg har fått i året som snart er omme, og jeg bærer med meg inn i det nye året gleden over også å ha vært i stand til å hjelpe noen. Bl.a har jeg nå på tampen av året vært vitne til en lykkelig gjenforening med biologisk familie av en som ble adoptert bort ved fødselen. Det føles godt når det kommer noe nyttig ut av denne hobbien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Jul og et riktig godt nytt år til alle , og tusen takk for all hjelp som er gitt meg i 2012 . Og en spesiell hilsen til en røslig og uredd kar på Hamar som aldri sier nei .

mvh. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt god jul tidligere i denne tråden, men jeg vil si meg enig med Anne Lene her: Jeg setter står pris på det arbeidet som administrasjonen her på forumet gjør. Jeg kan jo også si at min slektsforskning har ført til

at jeg har fått noen nye søskenbarn. I sommer kom det ene nye søskenbarnet på besøk til mine foreldre. Senere kom min kusiene og hennes venn i mine foreldres diamantbryllup i august. Veldig trivelig. Min mors far var gift 3 ganger, og i det andre ekteskapet hadde han en datter født i Mandal i 1920. Etter det min

mormor(3.kone til mammas far) fortalte fant jeg dåpen i Mandal i 1920, og min bestefar som gift for 2.gang. Tok kontakt med Frelsesarmeen i 2009, og det viste seg at min kusine dennes søsken og deres mor(hun som

ble født i 1920 i Mandal)hadde tatt kontakt med Frelsesarmeen tidligere. De hadde fått vite at mammas far og hun som ble født i 1920 var død, og gjorde ikke noe mer med det. De trodde ikke at vi visste osv. Jeg fant dem

altså gjennom Frelsesarmeen i 2009, og det eneste jeg visste sikkert før det var Gudrun født 1920 sin dåp i Mandal, foreldrene som gift der i 1920 og jeg hadde familien fra kommunetellingen 1925 da de hadde flyttet til

Trondheim(hvor hennes far og mammas far var ifra).

Enda gjenstår det å finne ut av min bestefars første ekteskap som må ha vært en eller annen gang i perioden 1915-1920. Blir nok å ta mikrofilm med "Norsk Kundgjøringstidende" 1915-1919 for å forsøke å finne ut av det.

Har letet alle tenkelige steder i kirkebøker, uten å finne ut det. Det skal ikke være barn som lever fra det ekteskapet, og en datter døde som liten ifølge min mormor. Mammas far fikk også en datter en datter utenfor

ekteskap i 1933, og jeg har kun navn på barnets foreldre der. Så jeg har noe å jobbe med i 2013 også ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt god jul tidligere i denne tråden, men jeg vil si meg enig med Anne Lene her: Jeg setter stor pris på det arbeidet som administrasjonen her på forumet gjør. Jeg kan jo også si at min slektsforskning har ført til

at jeg har fått noen nye søskenbarn. I sommer kom det ene nye søskenbarnet på besøk til mine foreldre. Senere kom min kusiene og hennes venn i mine foreldres diamantbryllup i august. Veldig trivelig. Min mors far var gift 3 ganger, og i det andre ekteskapet hadde han en datter født i Mandal i 1920. Etter det min

mormor(3.kone til mammas far) fortalte fant jeg dåpen i Mandal i 1920, og min bestefar som gift for 2.gang. Tok kontakt med Frelsesarmeen i 2009, og det viste seg at min kusine dennes søsken og deres mor(hun som

ble født i 1920 i Mandal)hadde tatt kontakt med Frelsesarmeen tidligere. De hadde fått vite at mammas far og hun som ble født i 1920 sin far var død, og gjorde ikke noe mer med det. De trodde ikke at vi visste osv. Jeg fant dem

altså gjennom Frelsesarmeen i 2009, og det eneste jeg visste sikkert før det var Gudrun født 1920 sin dåp i Mandal, foreldrene som gift der i 1920 og jeg hadde familien fra kommunetellingen 1925 da de hadde flyttet til

Trondheim(hvor hennes far og mammas far var ifra).

Enda gjenstår det å finne ut av min bestefars første ekteskap som må ha vært en eller annen gang i perioden 1915-1920. Blir nok å ta mikrofilm med "Norsk Kundgjøringstidende" 1915-1919 for å forsøke å finne ut av det.

Har letet alle tenkelige steder i kirkebøker, uten å finne ut det. Det skal ikke være barn som lever fra det ekteskapet, og en datter døde som liten ifølge min mormor. Mammas far fikk også en datter utenfor

ekteskap i 1933, og jeg har kun navn på barnets foreldre der. Når det gjelder bidrag osv er det vel 80-årsgrense, så det er kanskje mulig å få vite noe om

barnebidrag osv litt uti 2013 tror jeg. Får jeg vite mer kan jeg jo prøve Frelsesarmeen igjen. Så det blir noe å jobbe med i 2013 også ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker alle GOD JUL & GODT NYTTÅR og takker for all bistand og gode diskusjoner det siste året.

En ekstra takk til Carsten Schanche for alle oppslagene han har gjort for meg og til DA-staben som har gitt oss så mye nytt materiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Jul til både nær og fjern, små og store, amatørar som profesjonelle, lek som lærd, ung som vaksen, kvinner som menn. Takk for all den hjelp _eg_ fekk i året som gjekk, og eg håpar at folk hadde glede og nytte av den vesle hjelpa eg kunne gje til andre i ulike tema og spørsmål. Håpar at eg kan bidra endå meir i året som kjem. Ha ei flott jul alle saman :)

God Jul til både nær og fjern, små og store, amatørar som profesjonelle, lek som lærd, ung som vaksen, kvinner som menn. Takk for all den hjelp _eg_ fekk i året som gjekk, og eg håpar at folk hadde glede og nytte av den vesle hjelpa eg kunne gje til andre i ulike tema og spørsmål. Håpar at eg kan bidra endå meir i året som kjem. Ha ei flott jul alle saman :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En God Jul og et Godt Nytt år ønskes alle ansatte i Digitalarkivet og alle deltakere her på dette forum.

Med hilsen fra Astrid Ryen

Hei !

Med ønsker om ei fredelig Jul til dere alle og Godt Nyttår til alle i den verden som vi lever i.

Hilsen Magne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider