Gå til innhold
Arkivverket

Edvard Stengrimsen født 14 Oktober 1858 i Bakke, Øvre Eiker

Ellinor Elise Simensen
 Del

Recommended Posts

Edvard Stengrimsen ble født 14 Oktober 1858 i Bakke, Øvre Eiker, Buskerud.

Han fikk datteren Anne Karine født 8 Januar 1878 i Bakke, Øvre Eiker, Buskerud

med Kristiane Andersdatter. Paret var ugift.

Edvards foreldre og søsken emigrerte til Amerika i 1880, men jeg kan ikke

finne hans navn blant emigrantene.

Finner verken ham eller familien i folketellingene for 1900.

Hvor ble Edvard Stengrimsen og familien av? Noen som kan være behjelpelig.

Mvh Ellinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gravregisteret, Disnorge.no/gravminner (id. 2587468) er det en Edvart Olsen Stengrimsen på Borge gravlund i Fredrikstad. Det står dog ikke noe om når han ble født eller når han døde. Noen må ev. grave i snøen på gravlunden og se om det står flere detaljer... Kan dessverre være et skudd i blinde, men verdt å sjekke opp.

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, ifølge konfirmasjonen til datteren, dro også han til Amerika, jfr. nr. 21: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5859&idx_id=5859&uid=ny&idx_side=-159

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061031330343.jpg

Han kan selvsagt ha kommet tilbake, jfr. innlegget over. Datteren, Anna Edvartsdatter, finner jeg som ugift pjenestepike på Øvre Foss i Nannestad i 1910.

mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eduard Stengrims. Østegaardseie, 21 år fra Eker, reiste med Angelo til Blooning 2. april 1880 (Emigrantar frå Kristiania 1867-1927 tillegg),

Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor Edvard ble av vet jeg ikke, men noe familie hadde han igjen i Eiker i hvertfall

En eldre halvbror av Edvard, Torkel Steingrimsen f. 1854 blir gift 01.10.1882 i Nedre Eiker med Emma Ulrikka Andesdtr 1859 fra Värmland. De fikk 11 barn

En annen halvbror av Edvard, Ole f 1850 ble gift 10.12.1877 i Fiskum med Mariane Paulsdtr fra Stablum 1850. Ole bodde i Kongsberg ved vielsen

Faren Steingrim Guttormsen var 1 gift 11.06.1841 i Haug med Kirsti Kristensdtr fra Ødeskaug ca 1820-før 1857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor Edvard ble av vet jeg ikke, men noe familie hadde han igjen i Eiker i hvertfall

En eldre halvbror av Edvard, Torkel Steingrimsen f. 1854 blir gift 01.10.1882 i Nedre Eiker med Emma Ulrikka Andesdtr 1859 fra Värmland. De fikk 11 barn

En annen halvbror av Edvard, Ole f 1850 ble gift 10.12.1877 i Fiskum med Mariane Paulsdtr fra Stablum 1850. Ole bodde i Kongsberg ved vielsen

Faren Steingrim Guttormsen var 1 gift 11.06.1841 i Haug med Kirsti Kristensdtr fra Ødeskaug ca 1820-før 1857

Enda en halvbror, Christian f 1847, var min tippoldefar. Han flyttet til Vestfossen og døde der i 1903.

Når det gjelder Ole f. 1851, må han ha flyttet til Oslo. Finner igjen hans kone som enke bosatt i Oslo i 1900.

Hans to eldste barn er født på Kongsberg, hans to yngste født i Oslo, hhv i 1890 og 1893.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.