Gå til innhold
Arkivverket

Min onkel var frontkjemper

arnejohn
 Del

Recommended Posts

Jeg er interesseret i å vite min onkels historie fra 1940 da han meldte seg til Waffen SS og opp til 1950. Min onkel er død, og det er ingen i familien som kan fortelle meg noe om hans virksomhet; hvor han begynte,hvor han tjenestegjored osv.

Kan noen hjelpe? dette handler kun om slaktshistorie, om en fargerik person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statsarkivet i Hamar har lite materiale til hjelp i slike saker. Vi anbefaler at det tas kontakt med Riksarkivet i Oslo. Forespørsler av denne typen kan uansett ikke besvares via nettbasert svartjeneste. En direkte henvendelse må derfor gjøres med vanlig post eller e-post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Statsarkivet i Hamar har lite materiale til hjelp i slike saker. Vi anbefaler at det tas kontakt med Riksarkivet i Oslo. Forespørsler av denne typen kan uansett ikke besvares via nettbasert svartjeneste. En direkte henvendelse må derfor gjøres med vanlig post eller e-post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Boka "De som falt,Nordmenn drept i tysk krigstjeneste" av Eirik Veum og Geir Brenden er kanskje verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.