morten undseth Skrevet Januar 6, 2013 Del Skrevet Januar 6, 2013 Ønsker bitte litte gran hjelp til kollonne tydinger, her er skatten fra 1762 oppe i Rendalen, Østerdalen, noe tar jeg slik som barn over 12 år osv, så er det noe som stå nederst i hver kollone, naxum?? så er det drenger og piger kan sees, egentlig takknemlig for ev tips jeg kan få. http://arkivverket.no/URN:db_read/db/45138/349/?size=bigger&mode=0 hilsen Morten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Januar 6, 2013 Del Skrevet Januar 6, 2013 Kolonnene fra venstre til høyre: Gaardenes Nafne, og Matricul Nummer Hvad enten det er Proprietair, Beneficered, eller Self Eyer-Gods Mand og Hustrue, deres Antal og Nafne Børn over 12 Aar, og deres Nafne Tiæniste-Karle, og deres Nafne Drenger over 12 Aar og deres Nafne Piger over 12 Aar, og deres Nafne Andre hos Sig havende Folk, og deres Nafne Huusmænd og Jnderster, med Børn, og deres Nafne Tilsammen Particulaire Erindringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten undseth Skrevet Januar 6, 2013 Forfatter Del Skrevet Januar 6, 2013 Hva kan jeg si...utenom så veldig mange ganger så takk. rett og slett.. Morten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå