Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Min oldemor var gift med Julius Johansen og bodde i 1900 på Solumeie.Hun døde da min bestemor var bare

19 år.Men siden kirkebøkene ikke er ute på nett,så legger jeg inn ett innlegg her.Jeg ønsker å finne hennes

skifte eller innføring av dødsfallet i kirkeboken.Perioden 1931-32 er av innteresse .

Mvh.Lisbeth Wangen

Til Lisbeth Wangen

Vi har undersøkt dødsanmeldelsesprotokoll for Nordre Jarlsberg sorenskriveri (dekker Solumeie i Skoger) for årene 1931-1932 og har ikke funnet Kristine Kristensens dødsfall her. Listene over dødsfall i kirkebok for Skoger for disse årene er tilgjengelig på Digitalarkivet.

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

Hei og takk for hjelpen.Det kan være feil opplysninger jeg har angående hennes dødsfall..men min bestemor skal ha vært 15 år da hun døde.Hun ble født

i 1915 så da er det kanskje nærliggende å tro at dette er feil.Opplysninger jeg har er også at min bestemor var 19 år.Og det vil jo anta ett dødsår i 1934.Og disse ligger ikke på nett.Hvordan går jeg frem da?

Mvh.Lisbeth Wangen

I dødsfallsmelding for Skoger har vi har funnet at Kristine Johansen (født 09.04.1871) døde 30.11.1935. Bosted var Dagblik, Svelvikveien i Skoger. Ektemannen, Julius Johansen, ble sittende i uskiftet bo.

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

• 6 år senere...
På 21.1.2013 den 14.37, Lisbeth Wangen skrev:

Tusen hjertelig takk 😉 Går ut ifra at man ikke kan opplyse dødsårsaken?

Mvh.Lisbeth

Dødsfallet:

Kristine Johansen.

Død 30/11,begravet 7/12,jordfestet 7/12-1935.

Dødsårsak:

Apoplexia cerebri

Nr 50

https://media.digitalarkivet.no/view/4842/140

https://sml.snl.no/hjerneslag

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.