Gå til innhold
Arkivverket

Hjelp å tyde skrift i kirkebok fra Stamnes i Alstahaug 1851 - 1865

Roar Brynlund
 Del

Recommended Posts

Hei.

Håper noen kan hjelpe meg å tyde hvor faren til Eilert Johan Mørk kom fra. Eilert står som nr 11/1858 i Kirkebok fra Stamnes i Alstahaug. Permanent sidelenke: http://www.arkivverk...ny&idx_side=-23

Jeg har delvis tydet rubrikken for foreldre som: .........Jacob Paulsen Namdals .......... og pige Anne Katrine Johnsdtr, Nordbjørn. I siste rubrikk, den etter den for faddere, står det noen kommentarer som jeg ikke fikk mye ut av. Håper på hjelp også her. :D

Mvh

Roar Brynlund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet er døpt Ellert Johan Mørk.

Foreldre:

Ungk. Jacob Paulsen Namdals-Eidet og Pige Anne Katrine Johnsd. Nord-Bjørn.

Anmerkningene:

Uægte, Begges 1ste Leiermaal, opgivet af Moderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Vet jeg svarer på noe gammelt nå, men Nord-Bjørn var på Dønna. Så du må da se på kirkebøker for Dønna, men jeg har også sett at noen fra Bjørn brukte kirka i Herøy. Så hvis du ikke finner noe på Dønna, kan kirkebøker

for Herøy(den gangen under Alstahaug) være aktuelt. Bare et tips videre på Anne Katrine Johnsdatter Nord-Bjørn dette. Jeg har tidligere forsket mye i dette området, både for meg selv og andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.