Maiken R Skrevet Januar 16, 2013 Del Skrevet Januar 16, 2013 Hei, min oldefar (død i 1962) Skal ha byttet navn fra Hansen til Remfeldt en gang mellom 1910 da han ble født, og 1939, da han dukker opp i adresseboken for Oslo. Finnes det noe arkiv over navneendringer i Oslo/Norge, og hvor i så fall kan jeg finne dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Seksjon for brukertjenester Skrevet Januar 18, 2013 Del Skrevet Januar 18, 2013 Vi har undersøkt arkivene etter Justisdepartementet, som blant annet inneholder et kartotek over navneendringssaker. Vi kan ikke se at noen har søkt om å få ta navnet Remfeldt. Dette kan tyde på at han har endret navn før lov om faste slektsnavn kom i 1923. Før dette var det mer eller mindre fritt frem å ta det navnet man ønsket. Vi kan dessverre ikke hjelpe deg med hvor Remfeldt-navnet kommer fra. Vennlig hilsen Seksjon for brukertjenester Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maiken R Skrevet Januar 19, 2013 Forfatter Del Skrevet Januar 19, 2013 Okay, takk for svar uansett. Da fortsetter det nok å bli et mysterium for min familie! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå