Gå til innhold
Arkivverket

Hvordan finne oversikt over bidrag fra mulig barnefar.

Annabeth Dehli
 Del

Recommended Posts

Har sett på programmene "Hvem tror du at du er?" Både i programmet om Vegard Ullvang og Linn Skåber finner de hvem mulig

barnefar er når de finner opplysninger i arkivene om hvem som betalte barnebidrag.

Jeg leter etter en mulig barnefar. Barnet er født i Sem, Vestfold i 1880 og barnefaren er oppgitt å være svensk ungkar: Gustav

Johansson. Har forsøkt alle mulige steder for å finne han, men ikke lykkes.

Hvor kan jeg finne papirer som viser om han ble dømt til å betale for barnet? Hvilke arkiver kan jeg lete i ?

Håper noen kan hjelpe.

Bethen Dehli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Annabeth Dehli

Statsarkivet i Kongsberg har arkivmateriale hvor det kan være aktuelt å lete etter farskaps- og bidragssak. Siden barnet er født i Sem i 1880 kan det være opplysninger om farskap og bidrag i saksarkivet til Jarlsberg og Larvik amt. I domsprotokoller med tilhørende sakslister i arkivet til Søndre Jarlsberg sorenskriveri kan det være rettssak om fastsettelse av farskap. Dette er materiale som er tilgjenglig på vår lesesal.

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.