Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Hei.

Er det noen som vet hvor jeg skal søke etter papirer og protokoller fra pleiestiftelsen for smaabørn i Hegdehaugsveien 3 i Oslo. Den ble drevet av Conrad Langård.

Kan dette ligge på statsarkivet? Eller bør jeg søke kontakt med firmaet Conrad Langård?

På forhånd takk

Hilsen Tor Syrstad

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/181951-pleiestiftelsen-for-smaab%C3%B8rn/
Del på andre sider

Statsarkivet i Oslo har ikke arkivet etter dette barnehjemmet. Det er dessverre i liten grad bevart arkiver etter private barnehjem. Det er vel sannsynlig at pleiestiftelsen har hatt korrespondanse med Kristiania kommune, så det er mulig at det kan finnes noen spor i Oslo byarkiv.

Hei!

Takk for hjelpa, jeg skal prøve meg i Oslo byarkiv. Men jeg har et lite spørsmål til.

Min bestefar ble født på rikshospitalet i 1880, for så og dukke opp igjen på Pleiestiftelsen i 1885.

Tror du det i papirene på rikshospitalet kan være noe mer utfyllende opplysninger enn den rene fødselsattesten?

Hilsen Tor

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.