Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Hei!

Jeg har tatt på meg jobben med å finn ut litt mer om en slekt. En av de gjenlevende sønnene vet ikke hvor han skal lete og han vet veldig lite. Opplysningenenjegnhar fått:

Miroslav Broz 22.10.1922 d. 25.05.1974, gravlagt 28.06.1994. Han kom fra Benedice, Koberov?, Tsjekkia. Da han kom til Norge (Øvre Eiker - Hokksund) i 1949, hadde han med seg sine kone Marie Elisabeth Hansch 15.11.1919, døde 07.09.1956, gravlagt 13.09.1956. Hun kom trolig fra Tyskland. Begge er gravlagt i Hokksund. De hadde med seg en sønn. Mulig det var Karel.

Mitt spørsmål er! Hvem var Miroslav,s og Maria,s foreldre?

På forhånd takk.

Mvh Kjersti Blyverket

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/182119-tsjekkoslovakia-norge-1949/
Del på andre sider

Til Kjersti Blyverket

Vi har funnet i dødsfallsmelding for Marie Elisabeth Broz fra Eiker, Modum og Sigdal sorenskriveri at hun er født i: Nove Nesto, P/S, Tsjekkoslovakia. Vi har undersøkt protokoll over fremmede statsborgere for Haug og har funnet at siste oppholdssted for Miroslav, Marie og Karel var Tyskland. Dag for ankomst var 01.04.1951. Hjemsted ble oppgitt å være ”Besedice”.

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

• 2 uker senere...

Tusen takk for svar.

Er det mulig å finne ut mer om foreldrene til Miroslav og Marie Elisabeth?

Jeg kommer ikke lenger i søket etter denne familien da jeg ikke har foreldre, fødselsdato og sted.

Håper dere kan være behjelpelig med dette.

Med hilsen

Kjersti Blyverket

Det fremkom ikke opplysninger om deres foreldre i det vi har funnet. For å finne de opplysningene du søker kan det være at du må kontakte tsjekkiske arkivinstitusjoner.

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

Tusen takk for svar.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.