Gå til innhold
Arkivverket

Petter Erichsen født ca 1775

Recommended Posts

Jeg har i mange år prøvd å finne opphavet til en ane født ca 1775. Jeg har han gift i Malvik og død der, da er alt greit. Men det ser ut til at han er uekte og født i Trondheim. Moren heter Karen, Faren Erich eller Martinius.

Jeg har vært på arkivet og lett i kirkebøker, fant noe her som kunne være rett:

Kirkebok 601.A07-1770-1819, Domkirken. Uekte barn Peter Martinus døpt 14.mars 1775. Far Eric Pedersen, mor:Karen Arntsdatter. Eric arbeider hos procurator Evensen, Karen hos Evensens hustru. Faddere: Marit Olsdatter, Marit Henrichsdatter, Ole Hammer, Halvor Jonsen. (Legger ved utklipp fra kirkebok). Det har ikke vært mulig å oppspore opphavet til denne tipp-tipp-oldefaren min.Vet heller ikke hvem denne moren Karen er...

Legger vet et utklipp av de data jeg har notert på han i Malvik (arbeidet ved Mostadmarka Jernverk)

RandiAa

post-3886-0-37846200-1359801785_thumb.jpg

post-3886-0-78349300-1359801787_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi har ingen søkbare kilder som gjør det mulig å finne noen av disse. Dessuten om du finner noen med lignende navn, hvordan skal du være sikker på at det er riktig vedkommende. Jeg antar at det i Trondheim på denne tiden kan finnes flere med samme navn. Dermed kan vi desverre ikke hjelpe deg med å komme videre.

Mvh

Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.