Gå til innhold
Arkivverket

Martinius Kornelius Hassel emigrerte til USA i 1906

Ole-Christian Olsen
 Del

Recommended Posts

Hei. Er det noen der ute som kan hjelpe meg med å finne min oldefar. Han er født på Eiker i Buskerud 21.02.1864 . Han traff Kristine Amalie Johannesen, de giftet seg og fikk fem barn sammen. Martinius valgte å emigrere til Chicago, USA 05.06.1906 og var framme den 23.06.1906. Reisen gikk via Quebec og til oppgitt adresse 155 street ( avenue ) Chicago hvor onkel J.Olsen skulle bo. Jeg har ingen informasjon som tilsier at han reiste til denne adressen men . . . . Dette er det jeg har av info om min oldefar og håper det er noen som kan hjelpe meg litt lenger på veien. På forhånd takk. Vennlig hilsen Ole-Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mortinus K Hassel, "United States, Border Crossings from Canada to United States, 1895-1956"

name: Mortinus K Hassel arrival date: 23 Jun 1906 arrival port: Quebec, England age: 42 estimated birth year: 1864 birth date: birthplace: birth country: gender: Male race: Scandinavian last residence: Nor accompanied by: departure date: departure port: Liverpool, England departure contact: arrival contact: ship name: Ionian airline: record has photo?: nara publication title: Manifests of Passengers Arriving in the St. Albans, VT, District through Canadian Pacific and Atlantic Ports, 1895-1954 nara publication number: M1464 nara roll number: 37

https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/XL11-XP2

Martin Hassel in household of Martin Hassel, "United States Census, 1910"

name: Martin Hassel birthplace: Norway relationship to head of household: residence: Norwood Park, Cook, Illinois marital status: Married race : White gender: Male immigration year: 1905 father's birthplace: Norway mother's birthplace: Norway family number: page number: 3

https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/MKFJ-YL3

Martin Hassell, "Illinois, Cook County Deaths, 1878-1922"

name: Martin Hassell titles & terms: death date: 31 Dec 1912 death place: Chicago, Cook, Illinois gender: Male race (original): W race (standardized): White death age: 47y estimated birth year: birth date: 1865 birthplace: Norway marital status: spouse: spouse's titles & terms: father: father's titles & terms: father's birthplace: mother: mother's titles & terms: mother's birthplace: occupation: Laborer street address: 159 N Kedzic Ave residence: Chicago, Cook, Illinois cemetery: Jemner burial place: burial date: 22 Jan 1913 funeral home: informant: additional relatives: film number: 1287667 digital folder number: 4005049 image number: 214 reference number: 34005

https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/N72K-YZK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.