herle Ulfeldt Skrevet Februar 13, 2013 Del Skrevet Februar 13, 2013 I forbindelse med min slægtsforskning har jeg fundet frem til Lars Larsen Uhlfeldt, som i folketællingen for Bergen 1801 er registreret som boende i Søndre Bergenhus, Sandvigen 2den Rode. Nu er jeg interesseret i at vide, hvor i Bergen det er? Jeg har kigget på Universitetsbibliotekets elektroniske kort, men har ikke kunnet finde det der. Der er godt nok angivet en rode 2 , men det er vist ikke det samme som Sandvigen 2den Rode. Håber der er en , som kan hjælpe mig. Med venlig hilsen Herle Ulfeldt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngve Nedrebø Skrevet Februar 13, 2013 Del Skrevet Februar 13, 2013 Sandvikens 2. rode nr. 8 skal tilsvare Fjæregrænden 4. Sandviken lå utenfor den egentlige byen i 1801, og ble først i 1877 tatt inn i Bergen. Se på lenken for bildet av det som er dagens hus på denne adressen: http://bergen360.no/-/image/show/421925_fjaeregrenden-8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
herle Ulfeldt Skrevet Mars 3, 2013 Forfatter Del Skrevet Mars 3, 2013 Tusind tak for svar. Der ser rigtigt dejligt ud i Sandvigen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå