Gå til innhold
Arkivverket

Norske aviser 1763-1969 (oversikt Agder, Rogaland, Hordaland)

Willy Kringeland
 Del

Recommended Posts

Hei!

Aviser har kommet og gått, og noen ganger kan det være en utfordring å vite hvilken avis som dekker hvilket tidsrom. Det finnes en grei oversikt for Aust- og Vest-Agder, Rogaland og Hordaland på min gamle slektsside, som jeg forøvrig nok en gang er i ferd med å tørke støv av.

Aviser 1763-1969

Oversikten er basert på trykksaken "Norske Aviser 1763-1969" utgitt 1974 av Universitets- biblioteket i Oslo. Der kan du også finne aviser i resten av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant oversikt!

Jeg mener å huske at det også var en avis som kalte seg "Grimstad- og Lillesandsposten" (eller i motsatt rekkefølge..) en gang rundt århundreskiftet 1900. (Kan jo vært et midlertidig navneskifte på en av de andre)

I tillegg hadde Arendal en satirisk avis som het "Spidskuglen" omkring 1886++ .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at det het Grømstadposten på 1800-tallet før det skiftet navn til Grimstad Adressetidende. Håper "husken" var rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.