Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Hei!

Jeg har kommet til et punkt i slektsgranskingen som virkelig skaper hodebry og problemer, og håper noen virkelig har en hjelpende hånd å strekke til.

Jeg leter etter min bestefars biologiske foreldre, som kommer fra Oslo. Moren het mest sannsynlig Anna, og etternavnet er muligens Fredriksen. Faren het Carl/Karl og heter muligens Pedersen til etternavn. Carl/Karl kjørte taxi.

Min bestefar, Erik, ble født 15. april 1944 og ble etter hva jeg har hørt plassert på et barnehjem i Drammen etter veldig kort tid.

Carl/Karl skal også ha fått en annen sønn, Rolf, i ettertid. Dette skal etter hva jeg har hørt ikke være sammen med Anna.

Dette er alt jeg har av opplysninger, dessverre.

Er det noen som kanskje har noen opplysninger å komme med? Forslag til mulige steder jeg kan lete etter spor?

Finnes det en liste over barnehjem i Drammen på 40-tallet, og eventuelt vet noen om det er mulig å få hentet ut opplysninger om hvem de biologiske foreldrene er, hvis dette barnehjemmet fortsatt eksisterer og har et arkiv?

På forhånd takk!

Her bør det nok først undersøkes i fødselsregister og en eventuell sak om bidrag. Det kan forekomme taushetsbelagte opplysninger i slike saker, så de egner seg ikke for nettforum. Send oss gjerne en e-post. Vær forresten oppmerksom på punkt 1 i våre ordensregler - om visningsnavn.

Med vennlig hilsen

Odd Halvorsen, Statsarkivet i Oslo

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.