Gå til innhold
Arkivverket

Passasjerlister for emigranter i perioden 1895 - 1900

Heidi Langgård
 Del

Recommended Posts

Hei

Jeg har en slektning, Klara Jonassen fra Fredrikstad, som emigrerte til USA i sept/okt 1897. Når jeg går gjennom listene i digitalarkivet, har dere masse informasjon om skipsavganger frem til ca 1890 og etter 1900. Når det gjelder 1897 stopper informasjonen i august, og det er ingen informasjon for de neste 3 årene.

Hvor kan jeg finne informasjon om passasjerer i disse årene? Helst elektronisk, evt. på papir.

blir veldig takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Statsarkivet i Oslo vil ha emigrantprotokollene for Fredrikstad. Du bør høre med dem hvorvidt det er tilfelle også i originalen at det mangler registreringer for noen år. Hvis det er en reell mangel i arkivet, vil nettopp Ellis Island være nyttig. Du kan også ta en titt på nettstedet Norway Heritage http://www.norwayheritage.com/ et ressursnettsted for alle som trenger opplysninger om emigrasjon/emigranter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.