Gro Pettersen Skrevet Mars 2, 2013 Del Skrevet Mars 2, 2013 For en del år siden fant jeg ut at min mors onkel satt fengslet på Bretvedt under krigen. Dette var helt i starten av min slektsforsker"karriere", og jeg var dessverre ikke helt stødig i å notere kilder. Nå finner jeg ikke tilbake til der jeg fant denne opptegnelsen over min mors onkel. Er det mulig for dere å si meg hvor jeg kan finne den? Altså en oversikt over hvem som satt på Bretvedt under 2.verdenskrig? Mvh Gro Pettersen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karin Moen Oslo Skrevet Mars 2, 2013 Del Skrevet Mars 2, 2013 Hei! Det kan være denne oversikten kanskje? http://www.arkivverket.no/arkivverket/Bruk-av-arkiv/Nettutstillinger/Riksarkivets-vaarslipp-2010/Norske-fanger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jolanta Akre Skrevet Mars 2, 2013 Del Skrevet Mars 2, 2013 I tillegg til ovennevnte kan vi bare si at arkivet etter Bredtveit fengsel befinner seg i Riksarkivet. Vennlig hilsen Jolanta Akre-Johansson, Statsarkivet i Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gro Pettersen Skrevet Mars 3, 2013 Forfatter Del Skrevet Mars 3, 2013 Tusen takk! Her tror jeg helt sikkert jeg finner det jeg leter etter :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå