Gå til innhold
Arkivverket

alexander pedersen(persson), oliane andreasdotter

Lise Stensby
 Del

Recommended Posts

Tippoldeforeldre som kom henholdsvis fra Kville og Tanum i Sverige. Alexander fdt 1828, Oliane f. 1843. Jeg finner ikke foreldre?

Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker å finne foreldrene til Alexander og Oliane, som kom fra Kville og Tanum, så kan du henvende deg til Landsarkivet i Göteborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker å finne foreldrene til Alexander og Oliane, som kom fra Kville og Tanum, så kan du henvende deg til Landsarkivet i Göteborg.

Hei, finnes det ikke noe innflyttingsdok, vielsesdok eller lignende på disse?

Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager. De finnes i en folketelling 1875 for huseland i fjære. Statsarkivet har også lagt til en tilleggsopplysning om min oldemor: Amalie Josefine f. 11.1.1878 i fjære. Det er det 6. barnet til oliane og alexander.

håper det blir lettere å hjelpe meg nå. Disse opplysningene har fra et brev min mor mottak fra statsarkivet i 1989.

lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Kan vi få jnr. på brevet i 1989?

Hei, det er to brev:

jnr.: 2054/1989, datert 23.10.89

jnr.: 1933/1989, dater 06.09.89

Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

I 1933 var det brann på Fjære prestegård. Kirkebøker og annet gikk tapt. Derfor er det ikke mulig å finne vielse eller innflyttingsopplysninger for Alexander og Oliane. Som du sikkert vet, kan ikke de bevarte klokkerbøkene hjelpe, skjønt der finner du i hvert fall dåpen til barna deres. Vi har altså ikke noe mer å opplyse enn i de to brevene våre fra høsten 1989.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.