Gå til innhold
Arkivverket

Kirkebok Øyestad, Aust-Agder, 1721

Leif Salicath
 Del

Recommended Posts

Jeg ser navnet Marie Tostrup i nest øverste post på venstre side http://www.arkivverk...y&idx_side=-279

og håper på tyding av navnene ellers der.

Snekker Stie Nielsen (Tostrup) gifter seg i Arendal i 1731 og jeg har forgjeves vært på jakt etter hans Tostrup-tilknytning så derfor er denne kb-innførselen interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet hennes fremkommer så vidt jeg kan se, som fadder nr. 2 ved dåpen til Jon, sønn av Niels Jonsen Helle og Berte Pedersdatter.

Jeg leser dette slik:

F: Nielss Jonsen Helle M: Berdte Pederssdatter B: Jon. Daniel Marchussens qde paa Helle, Maria Tostrup, Marj Søfrenssdaater i Vrengen(?), Nielss Jonsen Lietuedt, Amunn Anderssen, Christen Svensen Nersten(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Else B.

Da ser jeg løsningen etter å ha lett mere. Marie Tostrup er datteren til kapellan Friderich Jacobsen Tostrup i Øyestad -1730 som var gift med Alhed Nielsdatter Kock.

Mitt utgangspunkt er Stie Nielsen Tostrup i Øyestad som jeg leter etter opphavet til, men han passer ikke helt inn mht. kapellanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.