Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Hei.

Jeg har nylig funnet mer om mine svenske aner og en bror av min tipptippoldemor het Daniel Svensson.

Han var født på Ragnerud i Sillerud i Värmland 6-12-1829. Han flyttet til Långserud og videre til Svanskog i Värmland 1848. Han hadde vært i Norge rundt 1852 og flyttet inn på Svensheden i Svanskog igjen i 1852. Den 6-1-1856 fikk han flytteattest til "Röyen" eller Rögen" sogn i "Noriget". Jeg gjetter på at det kan være Røyken eller noe sånt?

Utflytninger for Svanskog ca 1851-1860 er ikke å oppdrive (vet ikke hvorfor) ,så kan ikke finne ut mer om Daniel etter denne utflytningen. Fant notat om den i husforhøret for Svensheden i Svanskog. Har prøvd å lett i Røyken littegrann ,men har ikke klart å finne Daniel.

Han er ikke den samme som Daniel Svendsen Walstad i Aker eller rundt der.

Hadde vært veldig fint å funnet ut mer om Daniel ,så håper noen kan hjelpe meg videre med å finne ham i Norge. Har prøvd folketellinga 1865 ,men uten hell så langt......

Håper noen kan hjelpe!.

mvh Erik

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/183744-daniel-svensson-til-r%C3%B8yken-i-1856/
Del på andre sider

Hei!.

Takk skal du ha. Selv om alderen er 6 år feil her tror jeg dette må være den rette. Har jo ikke funnet ham i folketellinga 1865 da.....

Siden han var ugift og med det navnet kan jeg ikke finne ham i hele 1865 tellinga ,selv om jeg utelater alderen og etternavnet.....

mvh Erik

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.