Gå til innhold
Arkivverket

Navilainen; Henrik Thomassen f. 1802.

Eileen Ravdal
 Del

Recommended Posts

UTDRAG FRA ARTIKKEL:

Publisert første gang i Slækt & Slekt nr. 4 2004

Publisert på fennia.nu 20050628

Skrevet av Rolf A. Røkeness

Henrik Tomassen (f 1802) er tatt med i Hof Bygdebok III s. 785 som yngste sønn av Tomas Persen og Kari Olsdatter, sannsynligvis fordi Tomas stod oppført som hans far ved vielsen i 1827. Jeg har ikke funnet ham blant Døpte Hof. Imidlertid finnes det blant Konfirmerte Hof 1819 en Hendrik Tomesen Rouken oppgitt født 29.06.1802 (far: Tomes Matisen Rouken mor: Marit Matisdatter Rouken). Hvis dette er rett og det er samme Henrik, kan han ha vært fostersønn hos Tomas og Kari og derfor ha valgt samme slektsnavn. Noen Tomas Matisen og Marit Matisdatter har jeg ikke kunnet spore opp. Her gjenstår mer forskning.

Er det noen som vet noe mer om denne Henrik Tomassen, f 1802? Jeg vet ikke helt hvor jeg skal lete mer. Han er min forfar og eventuelt linken tilbake til Navilainen-slekten, være seg om han er sønn av slik eller sånn :)

Hjelp?

Eileen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er tatt med her:

http://www.eidskogsl...12/default.html

Kanskje Historilaget kan hjelpe deg mer.

Linken vil ikke gå ett til Henrik, men søk han opp

Henrik Tommesen Navilainen

Far: Tommes (Tomas) Pedersen Navilainen Mor: Kari Olsdatter Navilainen

Barn med Eli Olsdatter

Barn: Karen Henriksdatter Navilainen Ole Henriksen Navilainen Halvor Henriksen Navilainen Hermana Henriksdatter Navilainen Eberhard Henriksen Navilainen John Henriksen Navilainen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere begge to :) Den Henrik jeg snakker om giftet seg i 1852 :)

Men det var spennende lesing ut fra dette.

Hvis du snakker om en annen Henrik, hva var da poenget med første innlegg?

Hadde vært en fordel om du fortalte mer om din Henrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider