Gå til innhold
Arkivverket

Povel Herlofson Biørhus på Eiker ca. 1697 til ca. 1720??

Jan Sortland
 Del

Recommended Posts

Er det noen som har informasjon om Povel Herlofson Biørhus på Eiker? Han er å finne i Kirkebøkene for Eiker fra 1697 til 1720. Jeg tror han er faren til min forfar Christopher Povelson som var husmann på Kverk i Eiker fra ca. 1730 til sin død 24/11 1765 (begravelse).

Povel Herlofson Biørhus var far til en rekke barn og hadde en Christopher til dåpen 8. januar 1699. Jeg tror dette er den Christopher Povelson som senere er å finne på Kverk.

Christopher Povelson Kverkeie ble først gift med Marthe Povelsdatter i 1732 og etter at Marthe døde i 1744, giftet han seg på nytt i 1745 med Maren Larsdatter Skar som er min formor. Maren var døpt 14/4 1721 av foreldre Lars Torgersøn og Dorthe Olsdatter Skar.

Med vennlig hilsen

Jan Sortland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Han er etter all sansynlighet sønn av Herloug Erlandsen og Maren Pålsdatter på Åserud, (Nedre) Eiker. Hvorvidt Pål og Marthe Hansdatters sønn Kristoffer er identisk med "din" Kristoffer hvet jeg ikke.

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Han er etter all sansynlighet sønn av Herloug Erlandsen og Maren Pålsdatter på Åserud, (Nedre) Eiker. Hvorvidt Pål og Marthe Hansdatters sønn Kristoffer er identisk med "din" Kristoffer hvet jeg ikke.

Jan

Tusen takk for svar Jan!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.