Gå til innhold
Arkivverket

Emmy A. Andersson, fødd i Sverige 1891, utvandra 1910 eller 1911 - kven var ho?

Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Ei svensk jente har dukka opp i mine papir, og eg har vanskar med å identifisera ho:

Emmy A. ANDERSSON

fødd kring 1891 i Sverige

skal ha utvandra i 1910 eller 1911, truleg til Seattle, WA

Foreldri er ukjende, og heller ikkje har eg greidd å finna korkje fødselsdato eller dødsdato!

Er det mogeleg ut ifrå desse sparsame opplysningane å finna det svenske opphavet hennar?

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andersson (eller kanskje det burde vera Andersdotter?) var nok jentenamnet hennar. Ho heitte so då ho i 1914 gifte seg i Vancouver, WA med Ludwig Hauge frå Bergen!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Fant denne Emmy, men da kan jeg se bort ifra henne:

Emmy Carlson in household of J Robert Carlson, "United States Census, 1940"

View image

Name: Emmy Carlson Titles & Terms: Event: Census Event Year: 1940 Event Place: Tract D-1, Seattle, Seattle Election Precinct, King, Washington, United States Gender: Female Age: 49 Marital Status: Married Race (Original): Race (Standardized): White Relationship to Head of Household (Original): Relationship to Head of Household (Standardized): Wife Birthplace: Sweden Estimated Birth Year: 1891 Residence in 1935: Same House Enumeration District Number: 40-62 Family Number: 305 Sheet Number and Letter: 14B Line Number: 72 NARA Publication Number: T627 NARA Roll Number: 4375 Digital Folder Number: 005460467 Image Number: 00920 Household Gender Age Birthplace Head J Robert Carlson M 49 Iowa Wife Emmy Carlson F 49 Sweden Son Carl R F Carlson M 24 Iowa Daughter Wilma Carlson F 22 Iowa Son Edward Carlson M 18 Washington Daughter Marjory Carlson F 14 Washington Son Paul Carlson M 4 Washington

Citing this Record

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner en kandidat her som skal til Seattle. Skriften er vanskelig, men som indeksert oppgir hun fødestedet til Tornskog (ell. Tornskag) Elfsb. Hennes siste oppholdssted leser jeg som Varvik (eller noe lignende). Farens navn Anders Petersen.

Name: Emmy A Anderson Arrival Date: 6 Oct 1910 Age: 20 Estimated Birth Year: abt 1890 Gender: Female Ethnic Background: Norwegian Port of Departure: Liverpool, England Ship Name: Saxonia Port of Arrival: Boston, Massachusetts Friend's Name: C G Allin Last Residence: Sweden Birthplace: Tornskag elfsb, Sweden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kanskje det kan være Emmy Altea født i Torrskog 28. mars 1890 (T. C:5, s. 275) med foreldre Anders Petersson og Anna Stina Larsdatter på Bøn som Arne har funnet.

Av husforhør AI:16 (1886-1896), s. 101, AI:17 (1896-1900), s. 76 og forsamlingsbok AIIa:1 (1900-1912), s. 106 ser jeg at foreldrene er født i Silbodal 17 juni 1846 (anders) og 15. februar 1852 (anna Stina). De er gift 29. desember 1872. Og det er tale om mange barn født i Silbodal, fra 1887 i Torrskog: Lars Johan 2. okt. 1873, Emil Viktor 5. feb. 1876, Hilda Maria 24. jan. 1878, Anders August 1. feb. 1881, Anna Elida 26. jan. 1884, Gustaf Natanael 13. feb. 1887, Emmy A i 1890, Ester Wiktoria 10. mai 1893 og Ivar Eugen 20. sept. 1896.

I forsamlingsboka sies det at Emmy A fikk flytteattest til Vårvik 4. des. 1908, sammen med foreldrene. Flere søsken utvandret direkte fra Torsskog til Amerika.

Hilsen Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er skikkeleg imponert! Hjarteleg takk til Grethe og ikkje minst til Arne for ei kjempemessig melding! Det er mykje som høver bra med den Emmy som du har funne, og no er det berre å vona at einkvan kan greia å finna det svenske opphavet hennar?

Det er noko som heiter TORRSKOG i Älfsborgs län i Sverige. Og i same län finn me VÅRVIK... Kva har kyrkjebøkene å fortelja derifrå?

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

PS: No ser eg at nok ei melding er innkomi frå Tor, medan eg skreiv den føregåande. Her er fleire flotte opplysningar, som eg må studera nærare!

Hjarteleg takk ogso til Tor!

Endret av Lars E. Øyane - Bad Kohlgrub - Bayern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har no gått gjennom dei mottekne opplysningane, og so vidt eg kan sjå, manglar eg berre ein detalj:

* Kva YRKE hadde Anders Petersson, far til Emmy?

Med denne opplysningi er problemet heilt løyst!

Nok ein stor takk for hjelpi!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Lars

Var vi så heldige å lande på rett person?

Anders er oppført som "brukare" - en betegnelse som ser ut til å bety bruker av gård/plass.

Som du sikkert vet, så er det ikke alltid at datoer i husforhørene er helt nøyaktige. Så bare spør hvis du vil at vi skal kontrollere foreldrenes fødselstidspunkt.

Tor

Kan føye til at Anders var "brukare" på Norra Koperud under Bön da Emmy A ble født.

Tor

Endret av Tor Weidling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Tor for nytt godt innlegg!

Jau, eg er overtydd om at dette er rett person, og eg ser no på dette temaet som 100% fullført!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider