Gå til innhold
Arkivverket

Hjelp til skifteprotokol!

Heidi Anne Nøkleholm
 Del

Recommended Posts

I følge andre kilder skal det være skifte etter Fredrich Alexandersen 9. November 1791. Fredrich var født i Rakkestad 1747, gift med Elen Olsdatter i Tune 1767. Jeg har ikke klart å finne ut når han døde, har søkt i kirkebøker både i Tune og Rakkestad. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvor jeg finner skifte etter ham og om det står der når og hvor han døde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Det er helt utrolig at du kan lese det som står der. Jeg klarer det ikke! Jeg kan ikke engang finne navnet hans på denne siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg navnet:) Hvor lenge etter et dødsfall pleier det å være et skifte? Jeg har nå sett i kirkebøkene fra Rakkestadbfra 1788 til og med 1791 uten å finne ham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg navnet:) Hvor lenge etter et dødsfall pleier det å være et skifte? Jeg har nå sett i kirkebøkene fra Rakkestadbfra 1788 til og med 1791 uten å finne ham

Det var registrerings- og vurderingsforretning samme dag som skiftet ble sluttet (9. november 1791), og det tyder på at dødsfallet hadde skjedd kort tid i forveien.

Dødsfall og begravelse kan ha skjedd utenbygds, eller presten kan ha glemt å føre begravelsen inn i kirkeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.