Gå til innhold
Arkivverket

Gangnat familien, noen med en bygdebok som kan hjelpe meg?

Gøril
 Del

Recommended Posts

Jeg sitter bom fast når jeg søker meg bakover i gangnat slekten på tingvoll. min oldfars mor Elen ellingsdatter Gangnat (gift med knudt kvistnes) født 1873 er datter av Elling Larsen Gangnat og Bridt ett eller annet.

jeg holder på å slå hodet i veggen snart, for jeg finner ikke ut hvem foreldrene til elling er! ei heller hva hans kone bridt heter til etternavn.

Er det noen kloke hoder som kan gi meg en hjelpende hånd og litt sikrere kilder enn min ville gjetning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elen Larsen Gagnat

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 06 Dec 1873 christening: 08 Mar 1874 Kvernes, Møre og Romsdal, Norway residence: 1873 Møre og Romsdal, Norway

• parents:Elling Larsen Gagnat, Brit Johannesdr

Gurianna Larsen Gagnat

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 10 Mar 1877 christening: 13 May 1877 Kvernes, Møre og Romsdal, Norway residence: 1877 Møre og Romsdal, Norway

• parents:Elling Larsen Gagnat, Brit Johannesdr

Johan Larsen Gangnat

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 18 Aug 1871 Bud, More og Romsdal, Norway residence: 1871 Møre og Romsdal, Norway

• parents:Erling Or Elling Larsen Gangnat, Brit Johannesdatter Bergam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brit Johannesdr

Norway, Marriages, 1660-1926 marriage: 02 Jun 1864 Tingvoll,More Og Romsdal,Norway

• parents:John Olsen
  • spouse:Erling Larsen

Vielsen,fra ministerialboken

Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Tingvoll i Tingvoll, Ministerialbok nr. 586A11 (1857-1866), Ekteviede 1864, side 152.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverk...y&idx_side=-147

Permanent bildelenke: http://www.arkivverk...50615010926.jpg

• Tellingsår: 1865
  • Kommune: Tingvoll
  • Kommunenummer: 1560
  • Navn på bosted: Heggerberg

Elling Larsen Husfader g Gaardbr. Selveier 1831 Christiansunds Prgj.

Bridt Johannesdatter hans Kone g 1840 Thingvold

Bridt Ellingsdatter Deres Barn ug 1865 Thingvold

Ragnild Larsdatter ug Tjenestepige 1853 Thingvold

http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=1560&kenr=006&bnr=0044&lnr=000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gøril!

Dette er min manns mormor, og jeg har mye bakover på denne slekten. Du kan sende meg en pm med email adressen din, og så kan vi kommunisere der.

Mvh Benedicte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...