Gå til innhold
Arkivverket

Hvor ble det av Maren Johanne Jacobsen født 20 April 1882 i Glemmen død 1951 ukjent sted

Ørn Pedersen Myhre
 Del

Recommended Posts

Hei

Jeg leter etter ett menneske som døde i 1951, jeg vet navnet hennes Maren Johanne Jacobsen født 20 August 1882 og død 1951. Jeg vet ikke hvor hun bodde når hun døde, derfor vet jeg ikke hvor hun er begravd i landet.

Er det noen som har gode tips til hvordan jeg skal gå frem for å finne graven hennes? For om jeg finner graven, så finner jeg gravfestere og derfor nålevende slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det, men når jeg ikke vet hvor i Norge og jeg ikke vet om hun er begravd under ett annet etternavn siden Jakobsen er pikenavnet, så er det en utfordring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var født i Glemmen, foreldre Oline katrine hansdatter født 19.07.1861 og Olaf Rasmus Jacobsen fra Drammen. Hun er døpt i Glemmen 8 oktober 1882.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du fått info om at hun døde i 1951?

Egentlig skulle hun ikke hete Jacobsen men Olufsen ettersom faren het Oluf (etter gamle navnregler.)

Men ingen regler uten unntak.

Jeg har prøvd noen navnvarianter i FT1900 uten hell.

(Jeg tror du får mere repons her hvis du endre heading til f.eks. "Hvor ble det av Marte Johanne, født 1882 i Glemmingen".)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Leif og takk for gode tips og god hjelp.

Jeg søkte på farens navn på Family Search og fant henne der, vel og merke vet jeg at de fikk tilsammen seks barn med Maren og på Family Search fant jeg kun Maren. Der inne sto det at hun døde i 1951. Jo du har rett - hun skulle vel ha hett Olufsen.

Hei igjen Rita og takk for god hjelp.

Jo jeg har prøvd å søke på kun fornavn, hjalp ikke desverre. For om jeg fant hun, og om hun virkelig døde i 1951 som Family Search sier, så er jeg ikke veldig langt unna å finne nålevende slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bor ikke hos foreldrene ved FT 1900 http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f00132&gardpostnr=816&personpostnr=6603&merk=6603#ovre

Har du lett i vielser og utflyttede i det tidsrommet?

Lenka virker ikke, men det er altså FT 1900 Glemminge faren Olaf Jacobs på Billet jeg søkte opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider