Gå til innhold
Arkivverket

Noen som har oversikt over kirkebøker fra Hitra/Frøya??

Unni Stordal
 Del

Recommended Posts

jeg sliter litt når jeg kommer noen generasjoner bakover...

de eldste kirkebøkene som er skannet er fra Dolm ( og de dekket hele øyregionen)

Men de starter i 1818... Jeg skulle så gjerne ha sett litt lengre bakover.

Må jeg til Trondheim, eller ligger de bare under et annet prestegjeld??

unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men de er ikke på nettet :(

ihvertfall usynlige for meg.

jeg finner en oversikt hvor det står 1736... men ikke mulig for meg å lese

OK men jeg trodde kanskje f.eks. denne kunne gi deg svar http://www.arkivverk...ad?idx_id=16150

Takker <3

den må bokmerkes.. vil aldri klare å finne den igjen :)

så forresten hav jeg hadde gjort feil... hadde glemt å se på "bare" Hitra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Unni.

Leter du etter slekta til Andreas Amundsen?

TORE-A

Nei, siden du sa du forsket på den, la jeg den til side :)

leter etter min farfar's far-slekt for øyeblikket,

Slekta til Andreas vil bli spennende, skal tro hvor lang tid det tar før "jeg møter meg selv" siden min morfars slekt også var fra Hemne, og Væge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så uvanlig at husmenner flyttet fra Hemne ut til Hitra/Frøya da det trengtes mye folk blant annet pga rike fiskeområder og nærhet til samme. Det meste ble styrt av Trondheimsborgere, men det var stor etterspørsel etter arbeidsfolk. Forøvrig har jeg slekt både i Brodtkorb og Parelius familiene, men der er for det meste utforsket så det spennende er husmannsslektene der alt må letes opp. En annen ting er at kirkebøkene på Dolm er for det meste nesten uleselige, små og knudret skrift og ført rotet fortløpende. Brodtkorp er nesten værst.

Send meg en mail når du vil ha det jeg har om Andreassen/Amundsen/Nordhammer slekta. Jeg er veldig spent på hva du har fra Hemne og Væge.

TORE-A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bøkene er et lite mareritt å lese, skal innrømme det :)

Så jeg bruker å veksle litt mellom hvem jeg leter etter, enkelte deler av slekten er mye enklere å lete opp :)

Mail er sent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.