Gå til innhold
Arkivverket

Thomas Fredrik Hess (1877-1946), Christiania, vigsel og dødsfall - dødsannonse Aftenposten?

Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg finn denne huslyden busett i Christiania i 1910 (http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01036392164148):

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas Fredrik Hess 27.07.1877 Stavanger hf g Redaktør og Bladutgiver b

Sigrid Hess 20.03.1878 Kristiania hm g Bogholderske b

Thomas Egil Romar Hess 24.12.1906 Kristiania s ug s b

Emilie Johanne Johansen 01.05.1889 Sande i J. tj ug tj b

Jens Marthin Holth !! g fhv. Kjøbmand bor hos sin svigersøn mt

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas Hess døydde på Skøyen i Austre Aker 12.7.1915, medan Sigrid Hess døydde i Oslo 20.6.1947.

Er det mogeleg å få hjelp til å finna DØDSANNONSENE deira frå Aftenposten?

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

PS: Temaet var òg oppe i gamalt Brukarforum under #81663 (http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=81663&sok=Thomas+Hess+%D8yane&nr=1&antinnlegg=4&startnr=&antall=&spraak=#anker), men eg saknar talet på born, som vil gå fram av dødsannonsene deira...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aftenposten 23-6-1947:

Vår inderlig kjære oppofrende mor fru Sigrid Hess f. Holth døde fra oss idag. Oslo 20. juni 1947.

Egil og Else

Bisettes i Det gamle krematorium onsdag 25. juni kl. 13.20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studentene fra 1926, utgitt 1951: Thomas Egil Romar Hess, Oslo, f. 24-12-1906, Oslo, sønn av redaktør Thomas Hess og Sigrid Holth.

Han er ikke nevnt som avdød (noe som var vanlig), så han er nok identisk med Egil i dødsannonsen til Sigrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studentene fra 1932, utgitt 1957:

Sigrid Else Gunhild Hess, kontorfullmektig, Oslo, f. 2-12-1912 Østre Aker, datter av redaktør Thomas Fredrik Hess (1877-1915) og Sigrid Holth (1878-1947).

Deltok i forelesninger til forb. prøver 1932, norsk og engelsk stenografi ved Paulsens Institutt, eks. Hedbergs handelsskole, kurser i fransk og spansk, permanente franskkurser de siste 4 år.

Kontorpraksis firmaet Egil Hess & Co. A/S 1933-36, vikariat som privatsekretær hos Thv. Heiberg, Haga. Ansatt Statens Politiskole fra 1936; kontorass. II 1937, I 1941, kontorfullm. II 1948, I 1953-. 1940 overført til det sivile luftvern, og kortere tjeneste Politidept. 1941 og 1943.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Carsten for kjempeflotte og nyttige innlegg, og takk ogso til Anne-Lise for direktemelding! Eg har fått dei opplysningane som eg treng, og problemet er løyst!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider