Gå til innhold
Arkivverket

Hans Peter Ferdinand alias Peter Ferdinandt, fødd i Åbenrå på Jylland i Danmark 29.4.1875, utvandra til Amerika ein gong på 1880-talet, men kva år?

Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg har problem med ein ny danske som har dukka opp hjå meg. Kan nokon med ekspertise på danske kjelder hjelpa meg, please?

Hans Peter Ferdinand, i Amerika kjend som Peter Ferdinandt, var fødd i Åbenrå på Jylland 29.4.1875. Foreldri hans var:

Lorenz Martin Ferdinand og Cathrine Christiansdotter.

FT1900 seier at Hans Peter utvandra til Amerika i 1884

FT1910 seier at Hans Peter utvandra til Amerika i 1883

Ein amerikansk biografi hevder han utvandra i lag med far sin og ein bror, 13 år gamal, d.v.s. i 1888

Eg har følgjande spørsmål om denne huslyden:

* Kva yrke hadde Lorenz Martin Ferdinand i Åbenrå?

* Er det mogeleg å finna ut kvar i Danmark Lorenz Martin Ferdinand var fødd og oppvaksen?

* Er det mogeleg å finna ut kvar i Danmark Cathrine Christiansdotter var fødd og oppvaksi?

* Og endeleg: kva år utvandra Hans Peter Ferdinand til Amerika?

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være han som reiser her (Apenrade = Åbenrå?):

Name: Hans Ferdinand Departure Date: 11 Mai 1884 (11 May 1884) Estimated Birth Year: abt 1875 Age Year: 9 Gender: männlich (Male) Family: Household members Relationship: Kind (Child) Residence: Apenrade, Schleswig (Schleswig-Holstein) Ship Name: Lessing Captain: Voss Shipping Line: Hamburg-Amerikanische Packetfahrt-Actien-Gesellschaft Ship Type: Dampfschiff Accommodation: Zwischendeck Ship Flag: Deutschland Port of Departure: Hamburg Port of Arrival: New York

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fort si deg at Apenrade er det tyske navnet for Åbenrå.

Vedlegger klipp som viser Lorenz i 1845 og hans dåp i Kliplev, Åbenrå amt i 1837.

KB 1824-1859, opslag 87.

Fant også vielsen til Lorenz og Cathrine i Kliplev, KB 1854-1894, opslag 270.

Kommer tilbake med mer info om bruden, håper jeg :mellow:

post-28-0-86464200-1365012586_thumb.jpg

post-28-0-28311900-1365013967_thumb.jpg

post-28-0-29280400-1365013974_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hjelp til tyding:

Pigen Cathrine Margrethe Malchin,

uægtef. Datter af Anne Cathrine Lytke og

Kobbersmed Andreas Peter Malchin i Flens

borg (27 Aar; 1ste Ægteskab)

Her er familien i 1845:

post-28-0-65817400-1365018015_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Arne og Litta for kjempefine opplysningar om opphavet til denne huslyden!

Det einaste eg i grunnen saknar er kva yrke Lorenz Ferdinand hadde, medan dei budde i Danmark?

Og ein ting som eg gløymde å spørja om: Budde Lorenz med huslyden sin i sjølve Åbenrå, eller var dei kanskje busette i ein mindre tettstad utanfor byen? Kanskje sjølve fødsli til Hans Peter gjev svar på båe spørsmåli?

Nok ein stor takk for hjelpi!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det einaste eg i grunnen saknar er kva yrke Lorenz Ferdinand hadde, medan dei budde i Danmark?

Og ein ting som eg gløymde å spørja om: Budde Lorenz med huslyden sin i sjølve Åbenrå, eller var dei kanskje busette i ein mindre tettstad utanformbyen? Kanskje sjølve fødsli til Hans Peter gjev svar på båe spørsmåli?

Vedlegger klipp fra dåpen, Åbenrå, 1858-1882, opslag 256.

Jeg greier ikke å tyde yrke, men kanskje du kan se det ?

post-28-0-42445500-1365026096_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje yrket er tydeligere skrevet ved dåpen til ett av hans andre barn. Ved emigrasjonen hadde han med seg datteren Magda på 4, - sønnene Asmus på 3 og Lorenz 6 måneder gammel. Han er ført som "Farmer" i manifestet - men det var vel det han ønsket å jobbe som i Amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje yrket er tydeligere skrevet ved dåpen til ett av hans andre barn. Ved emigrasjonen hadde han med seg datteren Magda på 4, - sønnene Asmus på 3 og Lorenz 6 måneder gammel. Han er ført som "Farmer" i manifestet - men det var vel det han ønsket å jobbe som i Amerika.

Ved Maria dåp i 1878 står det samme som ved den andre dåpen.

Ved dåpen til Hans Peter er en av fadderne Hans Peter Ferdinand, antakelig bror til Lorenz ?

Det er sikkert han jeg finner her i 1845 og han står oppført som Miethsmann und Töpfer :rolleyes:

post-28-0-96749100-1365065359_thumb.jpg

post-28-0-20098300-1365065681_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved Maria dåp i 1878 står det samme som ved den andre dåpen.

Ved dåpen til Hans Peter er en av fadderne Hans Peter Ferdinand, antakelig bror til Lorenz ?

Det er sikkert han jeg finner her i 1845 og han står oppført som Miethsmann und Töpfer :rolleyes:

Det vil med andre ord si at han er leieboer og pottemaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Litta, Gunnar, Arne og Terje for nye flotte innlegg. Då skulle huslyden vera bra komplett, so langt som eg treng opplysningar! Eg er nok ein gong kjempenøgd!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOOPS! Eg har oppdaga ein openberr feil i denne huslyden:

Cathrine Margrethe Malchin er fødd kring 1831 og var tydeleg FØRSTE KONA til Lorenz Ferdinand!!

Ho vert då heilt for gamal til å vera mor til Hans Peter og særleg til dei endå yngre søskeni hans! Ved dåpen til Hans Peter er det som mor oppgjeve Cathrine geborene CHRISTIANSEN, 22 år! Lorenz må ha vore gift TO GONGER, og båe konene heitte Cathrine!

Kanskje det let seg gjera klara opp i dette?

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vi vel kunne greie :D

Men først litt info fra borgerboken for Flensborg som Cay-Erik Geipel har vært så elskverdig å sjekke for meg:

Sitat:

Nr. 9876:

Andreas Peter Malchin fra Flensborg, kobbersmed

borgersøn, edsaflæggelse den 20.2.1837

* 2.6.1807 i Skt. Johannis sogn, fader kobbersmed Johann Jochim Malchin (kilde kirkebog Skt. Johannis)

folketælling 1840: Töpferstrasse hus nr. 622 (nr. 8 nu) 32 år gammel, adresse 1868/69 Norderhohlweg hus nr. 13

faderen (til 9876) nr. 7850:

Johann Jochim (Fridr ?.) fra Flensborg, kobbersmed

edsaflæggelse 7.3.1808 (1806 midlertidig frafalden)

* 25.12.1781, gift 27.5.1807, fader kobbersmed Johann Roderich Malchin, + 13.6.1825 (44 år) (kilde kirkebog Skt. Johannis) ft. 1803 Johanniskirchhof hus nr. 683 (22 år - kobbersmedsvend)

faderen til 7850:

nr. 5927

Johann Roderigo Malchin (Malgien ?) fra Hamborg, Beckenschläger (Rotgießer)

borger den 9.9.1780, ed 5.3.1781

gift 19.6.1778, fader snedker i Hamborg Johann Joachim Malgien (kilde kirkebog Bov), + 3.5.1800 (58 år) i Skt. Johannis sogn

"Beckenschläger" er en håndværker som banker skåle og lign. ud af kobber/messing.

En "Rotgießer" er en håndværker som støber forskellige genstande (figurer, gravplader og lign. af kobber og tin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Litta for nye spennande innlegg!

Den siste "kandidaten" for Cathrine Christiansen ser svært so spennande ut. Alderen stemmer og namnet likeins. Og ho er jo fødd på same staden som Lorenz! MEN, som du seier, vigsli manglar, og den treng me vel for å verta heilt sikre.

Eller kanskje me kan greia dette på anna vis? FT1900 syner at Cathrine var fødd i April 1853 (http://search.ancestry.com/iexec?htx=View&r=an&dbid=7602&iid=004120274_00101&fn=Catherine&ln=Ferdinaudt&st=r&ssrc=&pid=26305815), og sonen Rasmus kan jo vera oppkalla etter far hennar?

Eg ser at Catherine Ferdinandt døydde i Martin Co., MN 18.2.1929, men eg kan ikkje sjå kva som står om alder eller foreldre.

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider