Gå til innhold
Arkivverket

Matrikkel 1838 – Vestfold, Stokke, Skjee sogn.

Solveig Skjelland
 Del

Recommended Posts

Stokke sogn slutter på matr. nr. 61, deretter følger Skjee med nr. 119 (118).

Kun 11 (12) gårder for Skjee er skannet.

Manglende sider ?

Mvh.

Solveig Skjelland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stokke sogn slutter på matr. nr. 61, deretter følger Skjee med nr. 119 (118).

Kun 11 (12) gårder for Skjee er skannet.

Manglende sider ?

Ut fra sidetallene synes alt å være skanna, men det er likevel åpenbart at det mangler noen blader her.

Skanninga er basert på de bindene på 1838-matrikkelen som finnes i Riksarkivets bibliotek. Jeg tenker at de bladene du etterlyser må ha manglet allerede den gang da innbindinga ble gjort og sidetallene ble påført. Jeg skal ved anledning undersøke om disse bladene kan finnes i et annet eksemplar av 1838-matrikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar! Da håper jeg de finnes et eller annet sted. Mvh. Solveig Skjelland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Skanninga er basert på de bindene på 1838-matrikkelen som finnes i Riksarkivets bibliotek. Jeg tenker at de bladene du etterlyser må ha manglet allerede den gang da innbindinga ble gjort og sidetallene ble påført. Jeg skal ved anledning undersøke om disse bladene kan finnes i et annet eksemplar av 1838-matrikkelen.

Jeg har funnet et annet eksemplar der sidene finnes. Vi skal få disse skanna og lagt ut etter hvert. Dette er riktignok et kopieksemplar, så gjengivelsen vil ikke bli like god som i matrikkelen for øvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Jeg har funnet et annet eksemplar der sidene finnes. Vi skal få disse skanna og lagt ut etter hvert. Dette er riktignok et kopieksemplar, så gjengivelsen vil ikke bli like god som i matrikkelen for øvrig.

Beklager at dette har tatt lang tid, men nå er de nye bildene på plass internt. De blir synlige på nett i løpet av onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.