Gå til innhold
Arkivverket

Opphavet til Bent Andreas Andreasen f1840 i Saltdal

Steffen Helsem Kvalsund
 Del

Recommended Posts

Hei.

Jeg prøver å finne ut hvem som var foreldrene til Bent Andreas Andreasen f.1840 i Saltdal, Nordland.

Han står oppførd både i minesterialbok og klokkerbok, men jeg klarer ikke å tyde noen av de.

Bildelink 1 : http://www.arkivverk...71029630307.jpg

Bildelink 2 : http://www.arkivverk...71119650436.jpg

Han er også oppførd som husstandsmedlem i folketelingen 1865 på denne siden:

Nettlink: http://digitalarkive...f01038369001896

Han står likevel ikke oppførd som sønn til noen på den lista, sjølv om der fins en Andreas Hansen, men har er tross alt berre 13 år eldre enn Bent.

Står noe fast på denne her, og takker om noen klarer å dra meg i rett retning.

PS! Det står litt ekstra informasjon også i kirkebøkene, og det kan være kjekt å vite kva her står. Står det i den ene kirkeboen at han var uekte fødd? I anmerkningsfeltet står også endel som eg ikkje klarer å tyde.

Mvh

Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderen Pige Kristine Hansdtr Alminding og saa som barnefader Ungkarl Lap Andreas Larsen Sundbye, som har vedgaaet Paterniteten.

Det er dessutan nemnt at det er båe sitt fyrste leiarmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelp :-D

Det kan jo sikkert stemme (for alt jeg vet :-D). Hansdatter alminding hørest fornuftig ut, og kan forklare hvorfor Bent var i husstanden til Hans Andersen i 1875, sjølv om det ikkje står nokon Kristine på den lista.

Som har vedgaaet Paterniteten: Var dette vanlig å skrive, eller betyr dette at det først var noe spørsmål og konflikt rundt dette?

Klarer du å tolke hva som står i anmerkningsfeltet i kirkeboken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står likt i anmerkningen i mini. og klokkerbok (skrevet av sammer person kanskje)

Uekte

Begges 1st. Leiermaal

Uekte = betyr at foreldrene ikke var gift da barnet ble døpt,

Leiermaal = samleie utenfor ekteskapet

Ps.

Det er en fordel om du bruker sidelenk isteden for bildelenk. Sidelenk kan forstørres bedre.

En annen sak. Man må bruke fult navn for å delta i dette forumer. Les reglene. :excl:

http://forum.arkivve...-for-debattene/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Beklager at jeg ikke brukte sidelink, men sist gang jeg gjorde dette så virket ikke linkene. Prøvde å holde meg til det sikre, men ser no at en ikkje kan zoome like mykje ja

Ps: Synes det er rart jeg kan endre visningsnavn, om det er påkrevd at det skal være hele namnet. Men nå er det iallfall ordnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ad "Paternitetsvedgaaelsen" - eg veit ikkje kor vanleg det er, det kan skifte frå prest til prest korleis dei fører bøkene sine, og kva dei legg i det dei skriv. Eg har ikkje sett denne setninga før, det eg oftast har støtt på er "udlagt Barnefader er (...)" - og då verkar det eigentleg meir som om presten er likesæl til kven som -eigentleg- er faren, men stør seg berre på den som mora eller "opplysar" (står gjerne i høgre marg) har oppgjeve.

Glyttar du til høgre sida, ser du ein som "benægter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ad "Paternitetsvedgaaelsen" - eg veit ikkje kor vanleg det er, det kan skifte frå prest til prest korleis dei fører bøkene sine, og kva dei legg i det dei skriv. Eg har ikkje sett denne setninga før, det eg oftast har støtt på er "udlagt Barnefader er (...)" - og då verkar det eigentleg meir som om presten er likesæl til kven som -eigentleg- er faren, men stør seg berre på den som mora eller "opplysar" (står gjerne i høgre marg) har oppgjeve.

Glyttar du til høgre sida, ser du ein som "benægter".

Tusen takk :-D

Eg får jo et visst innblikk i her kva som har skjedd, så eg får meg no et arbeid med å finne ut kven desse to foreldra var. Lap står vel for samisk, så det kan forklare at jeg en eller anne plass såg at det sto Bent var halv lap, sjølv om eg ikkje finn igjen kvar eg såg det.

Veit jo lite om lap. Om om tildømes navnet Andreas Larsen Sundbye er et typsik lap-navn. For meg hørest dette igrunnen mer ut som en økonom ifrå oslo sentrum :-D

Eg finn ikkje at dei gifta seg. Eg fann ei christine med en far Hans i døpt-boka, om det er ho så var ho 17 år her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider