Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Birgit/Birgitte Kittelsdatter Gauslaa

Recommended Posts

Jeg har en irriterende "floke" i slekstreet jeg ikke finner ut av... der har jeg en Klemmet Olson Uldal (1620-1650). Klemmet var sønn av Ola Gregoriussen Uldal og Birgitte Kittelsdatter Gauslaa.

Klemmet var gift med Anne Osuldsdatter Eppeland - som jeg har oppført som datter av Osuld Svenningsen Eppeland og ....Birgit Kittelsdatter Gauslaa!

Birgit/Birgitte, er det samme person - datter av Kittel Beintsen Gauslaa (1570-1633) og Gjertrud Olufsdtr.Messel?

Noen som vet noe mer? Var Anne Osuldsdatter halvsøster av Klemmet, eller er eller er det en feil oppføring et sted?

mvh Trygve

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/184227-birgitbirgitte-kittelsdatter-gauslaa/
Del på andre sider

Antar du er på Gauslå i Herefoss? Har du sjekket bygdeboken?

Det eneste er om det kan finnes noe avskrift på Statsarkivet her i Kristiansand, kan sjekke det noe senere i april om ønskelig?

Torleif

Nei, har ikke sjekket bygdebok - alt jeg har er "uverifisert"... Om du skal dit (Kr.S) hadde det jo vært fantastisk snilt av deg å sjekke. :)

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.