Gå til innhold
Arkivverket

Anna Margrethe Johnston (1876-1910) i Wisconsin - kven var mann hennar - ei skikkeleg amerikansk utfordring?

Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg har i lang tid slite med følgjande problem i Wisconsin, som ingen har greidd å løysa so langt:

Jorgen Jensson kjend som George Thompson (1838-1910) og Gjertrud Nilsdotter kjend som Jane Nelson (1842-1877), båe barnefødde i Hafslo prestegjeld i Sogn, utvandra i ung alder til Amerika og slo seg ned som farmarar i eit område der om lag kvar andre huslyd hadde bakgrunn frå nettopp Hafslo, i Dane township, Dane Co., WI, like sør for byen Lodi, WI. George og Jane fekk fire born i lag, og yngste dotteri er ho som eg har vanskar med...:

* Anna Margretha Thompson, fødd i Dane Co., WI 12.3.1876, døydde som Anna JOHNSTON i Dane Co., WI 18.5.1910. I FT1905 er ho oppført i lag med far og ei stemor på heimefarmen i Dane fownship, Dane Co., WI under same namnet, Anna JOHNSTON, med ei tilskrift om at ho var "invalid"!

So har eg funne denne vigsli i den vestlege delen av staten, rett over elvi frå Minneapolis/St. Paul, MN, i St. Croix Co., WI:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Name: Harry Johnston

Spouse's Name: Anna M. Thompson

Event Date: 04 May 1898

Event Place: St. Croix, Wisconsin

Father's Name: Henry Johnston

Mother's Name: Anna Stewart

Spouse's Father's Name: Joseph Thompson

Spouse's Mother's Name: Nelson

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Eg stussar nok litt på førenamnet til far hennar, men trur at han godt kan ha vore kalla Joseph. Som ein ser, hugste dei ikkje førenamnet til mori, som var avlidi då Anna berre var eitt år gamal!

For her er so mykje anna som stemmer. Tidspunktet for vigsli, namnet til bruri, ættenamnet til mann hennar.

Men so er det dei store spørsmåli:

* Kvar er Harry og Anna i FT1900??

* Og kven var Harry og foreldri hans?

* Kvar vart det av denne Harry Johnston?

Alle gode tips vert mottekne med store takksemd!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1910 United States Federal Census - datert 26. april 1910:

Name: Anna Johnston

[Thompson] Age in 1910: 34 Birth Year: abt 1876

[1876] Birthplace: Wisconsin Home in 1910: Dane, Dane, Wisconsin Race: White Gender: Female Relation to Head of House: Daughter Marital Status: Widowed Father's Name: George Thompson Father's Birthplace: Norway Mother's Name: Ingeborg Thompson Mother's Birthplace: Norway Neighbors: View others on page Household Members: Name Age George Thompson 73 Ingeborg Thompson 75 Anna Johnston 34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1900 United States Federal Census

about Margretta A Johnston

Name: Margretta A Johnston

[Margrette A Johnston] Age: 24 Birth Date: Mar 1876 Birthplace: Wisconsin Home in 1900: Minneapolis Ward 1, Hennepin, Minnesota

[Hennepin] Race: White Gender: Female Relation to Head of House: Boarder Marital Status: Married Marriage Year: 1898 Years Married: 2 Father's Birthplace: Norway Mother's Birthplace: Norway Mother: number of living children: 0 Mother: How many children: 0

1900 United States Federal Census

about Harry Johnston

Name: Harry Johnston Age: 27 Birth Date: Jul 1872 Birthplace: Illinois Home in 1900: Minneapolis Ward 1, Hennepin, Minnesota

[Hennepin] Race: White Gender: Male Relation to Head of House: Boarder Marital Status: Married Marriage Year: 1898 Years Married: 2 Father's Birthplace: Scotland Mother's Birthplace: Ireland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Kurt for overraskande og kjempemessig svar! Her har eg jobba med dette problemet i årevis og aldri tenkt på at Anna Margretta kunne ha kalla seg for Margretta! Og ikkje berre det, mann hennar har fått ein fødestad og ein alder, og då bør det vera lettare å leita vidare etter han...

Men, eg tok feil. Eg finn Harry Johnston i Minneapolis, MN city directories frå 1900, 1901 og 1902, kvar gong a "linotype operator", men so vart han borte! I 1910 står Anna M. som enkje, men den utsegni vil eg nok ta med "ein klype salt"... Dødsattesten hennar frå same år seier ho var "gift"!

Eg finn heller ikkje nokon som liknar på foreldri til Harry, Henry fødd i Scotland og Anna fødd i Ireland!

So, det skal tydeleg meir til for å løysa heile denne floki, men du Kurt har hjelpt meg godt på veg med funnet frå FT1900! Takk på ny!

So er det berre å vona på at fleire detaljar kan dukka opp...

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en mulighet for oppslag i dåper i Illinois, er nok Harry døpt Henry, regner jeg med.

Jeg har lett i FS 1865-telling og foreløpig funnet tre Henry Johnston (med -t). Bare 'hovedpersonen' i husstanden er registrert med navn.

I South Homer, Champaign, Illinois i 1865 er det en familie Henry Johnston med 3 gutter under 10 år, 2 gutter og en jente mellom 10 og 20 og en kvinne og en mann mellom 30 og 40 år: https://familysearch...M9.1.1/XCK3-7WB

Den Henry Johnston som bor i Haw Creek, Knox, Illinois er det nok ikke, for der er mannen mellom 70 og 80 år og kvinnen mellom 40 og 50 år i 1865 og det er ingen andre i husstanden.

Så er det en familie i Township 12, Range 6, Macoupin, Illinois som består av en mann mellom 50 og 60 år, en kvinne mellom 30 og 40 år, tre jenter under 10 år, en gutt og en jente mellom 10 og 20 år og to gutter mellom 20 og 30 år:

https://familysearch...M9.1.1/XCKM-57S

Vet ikke om dette bringer noe som helst, for Henry Johnston og Anna Stewart behøver jo ikke å ha kommet til Amerika ennå i 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Anne-Lise for nytt spennande innlegg!

Eg trur nok òg 1865 er noko for tidleg å leita etter denne huslyden. Det som vel er ei utfordring no, er å finna dei i 1880 med namni til foreldri, passande fødestader og samsvar med namnet til sonen. Men her er det mange feller å gå i...: Stavemåten av namni kan vera unøyaktig, Johnson i staden for Johnston er vel kanskje den vanlegaste... Harry kan vera Hary eller Harold?

La meg nemna at til og med adressebøkene for Minneapolis, MN frå kring 1900 seier under både Johnson og Johnston: sjå òg høvesvis Johnston og Johnson!

Men, som ein kjend amerikansk ættegranskar sa til meg for mange år sidan: Ein eller annan stad der ute vil huslyden vera; det gjeld berre å leita på rette staden...

Hjarteleg takk for alle gode tips og lukke til!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette problemet har dei siste dagane vore drøfta på NORWAY-lista i Amerika, og eg har motteke nekrologen til ein Harry Johnston med tilsvarande yrke og svært like personalia elles som døydde i El Cerrito, CA 17.12.1949. Om han i røyndi er VÅR Harry, so var faren ein norsk emigrant med namn John L. Johnson. Eg vil difor starta opp eit nytt tema kring denne John L. Johnson (http://forum.arkivverket.no/topic/184379-john-l-johnson-foedd-i-noreg-1850-utvandra-1867-budde-il-ok-og-ks-kven-kan-han-ha-vore/).

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette samme Harry Johnston som du nevnte var død i 1949 i den andre tråden ?

California, Death Index, 1940-1997

Name: Harry Johnston

Social Security #: 545033497 Gender: Male Birth Date: 19 Jul 1873 Birth Place: Illinois Death Date: 17 Dec 1948 Death Place: Contra Costa Mother's Maiden Name: Rowan Father's Surname: Johnston

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Kurt for nytt innlegg!

Jau, det er den same Harry me talar om, og her er den nekrologen som eg synte til:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

JOHNSTON In El Cerrito on December 17, 1948. Harry Johnston, beloved husband of Henrietta E. Johnston of 7507 Errol Drive, El Cerrito: beloved brother of Charles C. Johnston of Ogden, Utah, and Mrs. Anna Summers of Buffalo, Kansas, and cousin of May Bru of Oakland. A native of Illinois, aged 75. A member of Typo-graphical Union No. 21, San Francisco.

Friends are invited to attend the services at Berkeley Hills Chapel (A. Lee Oder) 1602 Shattuck Avenue at Cedar, Berkeley, on Monday. December 20, 1948, at 2 p.m. Rev. J. Henry Thom.ns officiating; inurnment. Chapel of Memories.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mrs. Anna Summers synest vera ei halvsøster og høver godt på den dotteri som John L. Johnson fekk med andre kona si (sjå det andre teamet). Charles C. Johnston of Ogden, UT synest ha skrive seg Charles JOHNSON og ser ut til å vera fødd i Illinois 14.1.1880 som Charles Carl Johnson. Då er denne huslyden frå 1880 svært so nærliggjande:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Deerfield, Lake Co., IL 1880:

JOHNSON. John 30 painter Nor Nor Nor

JOHNSON, Ann 29 wife Ire Ire Ire

JOHNSON, William 9 son IL Nor Ire

JOHNSON, John 7 son IL Nor Ire

JOHNSON, Chas 4mo (Feb) son IL Nor Ire

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Men her er ingen Harry! Med mindre han gøymer seg bak John?

Ikkje so lett dette...!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Dette emnet er no vorte ein del av tema "John L. Johnson" og kan oppfattast som løyst!

Hjarteleg takk for alle bidrag!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider