Gå til innhold
Arkivverket

Hvilken kirke er det i bakgrunnen,

Tom Larsen.
 Del

Recommended Posts

I en bruktbutikk fant jeg dette gamle fotografiet (60x50cm), bakpå har fotografen/rammemakeren skrevet Birgitte Tveiten, Hoele.(regner med at det er henne som har bestilt fotografiet) Så jeg vil tippe at bildet er tatt på Ringerike/Hole en plass, men jeg kan ikke finne noen fotografi som stemmer med toppen på denne kirken, er det noen som kan hjelpe. Tom

post-3544-0-56095100-1365777132_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

Hole er et gårdsnavn i Modum, og det ble ofte stavet Hoele, så Snarum kirke virker vettugt,

mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birgitte Tveiten (1871-1955) på Stadum i Hole het som ugift Birgitte Prestegaarden, og kom fra Snarum på Modum. Så det er ganske så naturlig at hun hadde et bilde fra Snarum kirke.

Og Hole i denne sammenhengen er nok Hole herred, der hun bodde som gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, Ole! Men akkurat det med Hole-gårdene i Modum har forvirret meg en del ganger....

Nåja, det var artig å se bildet, for bestemoren min ble konfirmert i Snarum kirke 17.10.1897, men hun gikk for presten i Heggen, så for å komme dit, måtte en gå den lange veien fram og tilbake. Det var tider, det!!

Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.