Gå til innhold
Arkivverket

Hvem er disse personene på bildet?

anne-lise snuggerud
 Del

Recommended Posts

post-680-0-27055400-1365857136_thumb.jpg

Etter mange år har vi ryddet i våre foreldres bilder og papirer og der dukket dette ukjente bildet opp. Håper noen kan dra kjensel på disse personene .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-680-0-27055400-1365857136_thumb.jpg

Etter mange år har vi ryddet i våre foreldres bilder og papirer og der dukket dette ukjente bildet opp. Håper noen kan dra kjensel på disse personene .

Ca. hvilken kant av landet skal bildet være fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager finnes ingen info om bildet overhodet,men ser ut til at fotografen kan hete Engelson (nederst høyre hjørne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bildet være tatt rundt 1900?

Det er min erfaring at slike bilder ble gitt i gave til søskens familier (eller foreldre, om de fremdeles var i live)

og det kan kanskje antas at det er slektninger av dine aner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sannsynlig at bildet er fra samme kant av landet som dine foreldre bodde, og hvor var det?

Løten i Hedmark? Eller Vardal ved Gjøvik? Familien på bildet kan jo også være fra en av Mjøsbygdene.

For meg ser dette ut til å være en familie, et ektepar med ti barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er bildet levert lokalavisa for etterlysning der. Min og min manns familie kommer fra Løten,Vang/Hamar,Ringsaker/Nes og Gjøvik/Toten distriktet.Vi har så langt ikke kunnet finne noen av våre aner med en fam med 3 jenter og 7 gutter som det ser ut som denne fam.består av. Så snart bildet kommer tilbake fra lokalavisa skal jeg skanne det på nytt og prøve få frem fotografens navn bedre.Har også lett etter bildet på Hedmarksmuseets fotomuseum uten å finne det så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.