Gå til innhold
Arkivverket

Min Oldemor skal vist være gift en gang tidligere?

Recommended Posts

Min Oldemor Peggy karanda Otelie står oppført i st.olav kirkebok 18 januar 1939, som gift med Arne Sigurd Moe. Men det står at det er hennes 2 ekteskap. Jeg forstår ikke hva som står under "hvist noen av brudefolkene har vært gift før" annet at jeg kan forstå at det første ekteskapet hennes ble oppløst 13.5.1932. Det er veldig vanskelig og finne infromasjon om denne Peggy. Jeg har funnet dåpen, konfirmasjonen, at hun er i en folketelling i Bindal i 1910 boende hos morens foreldre og har etternavn Mauritsen. Men mere finner jeg ikke. Hvordan kan jeg finne hvem hun har vært gift med før? Hun er fra Bindal og kan gå under etternavn som Mauritsen, Mariusdtr og Forvik. Hun er født 1.1.1907, og tilhører vassås kirke. Hun går mest igjen med Forvik. Mauritsen og mariusdtr er etter hennes far som har byttet navn 3 ganger nå i kirkebøkene, Maurits/Marits/Marius Olsen Bergsli. Hun bodde i Bergen når hun døde , og regner med at hun hadde bodd der endel år. Hun døde 2.5.1939.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peggy Karanda Otelie Forvik kom fra Trondheim til Bergen 24. november 1932. Hennes første mann het ifølge folkeregisterkortet Næss. Trondheim folkeregisters arkiv vil trolig gi ektemannens fulle navn. Hun døde på Kvinneklinikken i Bergen 25. april 1939, og står oppført med fødested Bindal, og fødselsdato 1. juli 1907.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11.1927 Flytting Inn og utflyttede registrert ved Strinda lensmannskontor Matros g Ole Håkonsen Næss 1907 Inderøy

Hustru g Peggy Karanda Otilie Næss 1907 Bindal

barn Odd Næss 1927 Thjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er fødsel registrert for Odd. Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, E. C. Dahls Stiftelse i Trondheim, Fødselsregister nr. 600.II.4.3 (1924-1928), Fødte og døpte 1927, side 124.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3149&idx_id=3149&uid=ny&idx_side=-128

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20051020010334.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...