Gå til innhold
Arkivverket

Iversenbarn i Oslo på slutten av 1800-tallet

AMH
 Del

Recommended Posts

Min tipp-oldemor er Gunhild Marie Andreassen, f.i Lier i 1848, gift den 18.12. 1870 med Olaus Iversen, f.i Asker. i 1845.

Disse to hadde 9 barn. Jeg har funnet 7; Ludvig Martinius (1872), Olaf Gunnerius (1875), Anna Kristine (1878), Johan Adolf (1881), Inga Marie (1883), Herman Bertinius(1885) og Aksel Tidemann (1888).

Alle barna bortsett fra Ludvig er registrert i kirkebøker fra Vestre Aker kirke, Ludvig i Trefoldighetskirken.

Kan dere hjelpe meg å finne de to siste barna?

Jeg lurer også på hva som skjedde med sønnen Ludvig Martinius Iversen (11.11.1872) og

datteren Anna Kristine Iversen (8.8. 1878). Jeg finner de ikke i 1900-tellingen.

I 1891 bor hele familien i Frognerkilen Arbeiderbolig.

I 1900 bor Gunhild alene med noen av barna i Fuglehaugsgate på Majorstua.

6 barn var i live da Gunhild døde i 1912. Det var med sikkerhet disse fem: Johan, Herman, Inga Maria, Olaf og Aksel

Har noen tips om hvordan jeg skal fortsette letingen?

HIlsen Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn dødsfallet til Olaus Iversen 7 mai 1895,høyre side

Kildeinformasjon: Akershus fylke, Aker sorenskriveri, Dødsfallsprotokoll 7 (Haa 0007), 1886-1901, oppb: Statsarkivet i Oslo.

Merknader: Fram til 1898 kun Aker tinglag, senere (fra fol. 274) alle tinglag. Notatsider: Folie 1-27: Realregister for Kampen nedre under Oslo ladegård, 2. bind (1. bind finnes i: Panteregister V 3).

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/27362/106/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20090519330893.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for hjelp.

Ja, Kari - jeg har funnet Gunhild sin dødsfallprotokoll, Det står kun at hun etterlater seg 6 umyndige barn - ingen navn.

Solveig, takk for hjelpen med Olaus sinn dødsfallnotering. Jeg ser at de har enda fler barn en jeg først regnet med, slik jeg forstår det " 4 umyndige barn, 7 mindreårige, 1 myndig sønn"

Så, 12 barn. Da har jeg litt å lete etter ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.