Gå til innhold
Arkivverket

Adoptert i Bergen 1843?

Kjell Arne Mork
 Del

Recommended Posts

Jeg står fast ved foreldrene/anene til en slektning, Knud Olai Knudson (senere Olsen), født 27.04.1843, døpt 05.06.1843 i Korskirken (Bergen). Senere flyttet han til Volda og Ålesund.

Min mormor har tidligere sagt til min mor at Knud Olai (morfar til min mormor) hadde aner fra Sør-Europa, og at han kanskje kunne være adoptert. En annen mulighet er at Agotte Danielsdtr. kan ha søreuropeiske aner hvis hun er den opprinnelige moren (se linken til døpte under). Jeg finner heller ikke noe mer informasjon om henne.

I listen over døpte (se linken under) står det at Knud Olai er uekte og en «p» under Merknad. Også i den skannede kirkeboken står det «uegte» og «skriftlig anmeldt 2 juni» av jordmoren.

Kan dere hjelpe meg eller ha noen tips til å komme videre? F.eks. kan anmerkningen av jordmoren være viktig og finnes et sted, og finnes det et register over adopterte i Bergen fra 1843?

Takk på forhånd!

Link til dåpsinformasjon (Korskirken):

http://digitalarkive...tnr=54543#nedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første adopsjonsloven i Norge kom i 1917, slik at det ikke vil kunne være snakk om formell adopsjon i 1843. Man hadde et par systemer som satte bort barn: gjennom private foreninger, og gjennom fattigvesenet.

Slike beretninger om utenlandsk opphav finnes det mange av, og de var spesielt populære på 1920-tallet, se f.eks.:

http://home.online.no/~fndbred/holl.htm

I de fleste konkrete tilfeller viser det seg vanskelig å knytte forbindelser f.eks. til Sør-Europa, selv om alle familier kan regne med å finne uenlandske aner om man går langt nok tilbake i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre merknader: Adopsjon fanst knapt på denne tida. Born blei sette bort meir uformelt, enten privat eller via fattigvesenet. Men for det andre: Kvifor tvile på denne innføringa? Familiehistorier om born med annleis utsjånad som derfor må ha eit anna opphav er nokså vanlege, men held sjeldnare vatn. Mørkt hår og brune auge t.d. kan dukke opp etter mange generasjonar utan at det treng vere noko mystisk med det. Og så, for det tredje: "Knut Olsen" kunne ha vore eit fiktivt namn, men titelen enkjemann gjer at eg trur han er reell. Men ikkje så god å finne.

Eg ser eg og Nedrebø har svart samtidig - og er enige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ein svært sterk kandidat til Ågåte Danielsdtr

Og ein god kandidat til faren Daniel Isakson -

som er gift her; kva seier Jølster-eksperten Nedrebø?

Kanskje kan det finnast skifte etter Ågåte Hillestad,f. Danielsen, som ho truleg heiter ved død, etter ekteskapet med Erik Olson Hillestad.

Her er ein Knut Olsen som blir enkjemann i 1824..men dessverre død i 1830.

Nei, denne blir nok ikkje enkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ein svært sterk kandidat til Ågåte Danielsdtr

Og ein god kandidat til faren Daniel Isakson -

som er gift her; kva seier Jølster-eksperten Nedrebø?

Kanskje kan det finnast skifte etter Ågåte Hillestad,f. Danielsen, som ho truleg heiter ved død, etter ekteskapet med Erik Olson Hillestad.

Her er ein Knut Olsen som blir enkjemann i 1824..men dessverre død i 1830.

Nei, denne blir nok ikkje enkel.

Hei

Takk skal du ha for informasjonen. Dette er til god hjelp! Det blir nok verre med faren (Knut Olsen) men noen utfordringer må man jo ha!

Takk skal dere ha begge to for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eit konkret spørsmål til Statsarkivet om det finst skifte etter denne Ågåte ville kanskje avklare om det er rett dame. Sjølv om mykje stemmer har du endå ikkje noko sikkert bevis for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider