Gå til innhold
Arkivverket

Slektsalbum/fotoalbum.


Astrid Gran Skjæret
 Del

Recommended Posts

Vet ikke om dette er riktig sted å spørre, men jeg forsøker likevel.

 

Er det noen i dette forumet som kan hjelpe meg? Jeg ønsker å få kjøpt slektsalbum/fotoalbum i A4-format, men finner ikke noe sted hvor det selges slike som jeg ønsker meg. Jeg vil at løse ark skal kunne settes inn i albumet ved hjelp av 4 hull. Så ønsker jeg at det skal står SLEKT, FAMILIE eller noe i likhet utenpå.

 

 

 

Jeg vet at slike album ble solgt i bokhandlere for noen år siden, men nå er de helt borte.

 

Astrid Gran Skjæret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke få en bokbinder til å lage album så får du det du ønsker. Innbundet i tekstil eller skinn med eller uten hjørner. Ark får du sikkert kjøpt i hobbybutikk, Papirhuset Norway Design eller Agrup på Majorstuen. Trykk tekst som du selv ønsker. Locaton Enebakk ? Kort vei til Oslo og Julius & Ørenbergs Bokbinderi . De har akkurat flyttet til Frysja. Flott håndarbeid og flinke folk. Har hjemmeside. Kan anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvor fint du vil ha det, men jeg har en vanlig perm hvor det sitter en plastlomme på forsiden. Kjøpt i en butikk for kontorrekvisita. Så laget jeg en forside på PC-en, hvor jeg satte inn noen gamle familiebilder på kryss og tvers. Skrev inn "slekt", printet ut og tredde inn i lommen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke få en bokbinder til å lage album så får du det du ønsker. Innbundet i tekstil eller skinn med eller uten hjørner. Ark får du sikkert kjøpt i hobbybutikk, Papirhuset Norway Design eller Agrup på Majorstuen. Trykk tekst som du selv ønsker. Locaton Enebakk ? Kort vei til Oslo og Julius & Ørenbergs Bokbinderi . De har akkurat flyttet til Frysja. Flott håndarbeid og flinke folk. Har hjemmeside. Kan anbefales.

 

Takk for svar. Dette høres ut til å være en veldig god idé. Problemet er at jeg ønsker å kunne fylle på med flere ark etter hvert. Det blir vanskelig her.

 

Mvh

Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvor fint du vil ha det, men jeg har en vanlig perm hvor det sitter en plastlomme på forsiden. Kjøpt i en butikk for kontorrekvisita. Så laget jeg en forside på PC-en, hvor jeg satte inn noen gamle familiebilder på kryss og tvers. Skrev inn "slekt", printet ut og tredde inn i lommen.

 

Absolutt en god løsning dette her. Jeg har også sett disse permene, men har ikke klart å finne noen for ark med 4 hull. Tror det blir mindre slitasje på arkene da. Takk for tipset. Finner jeg ikke det jeg ønsker meg, så er dette absolutt en god løsning.

 

Mvh

Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permar for ark med fire hol kjøpte eg her om dagen på Norli bokhandel i Oslo sentrum. Andvord i Oslo sentrum har det også. Du får permar med ryggar i ulik breidde, og derav plass til færre ark eller fleire ark. Permane kosta om lag 50 kroner stykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem og lage et album ala ringperm til løse ark med 2r eller 4 ring mekanisme inni. Finn arkene først så du vet størrelsen på albumet. Lykke til .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hullmaskin for 4 hull koster heller ikke mange kronene :-)!

 

 

 

en to-hulls kan også brukes som 4-hulls: ha stopperen helt inne, sett inn ark og hull, snu så arket og hull igjen. Vips så har vi 4 hull på rette plass:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Kjære alle dere som har gitt meg gode råd. Tusen takk for at dere ville forsøke å hjelpe meg :)

Etter hvert forsto jeg at det ville bli vanskelig å finne et slikt album som jeg ønsket meg. Jeg bestemte meg for å gjøre et siste søk på nettet - og der fant jeg noe helt fantastisk. Et firma som het Unibind kunne oppfylle alle mine ønsker. Jeg fikk en fantastisk slekts-ringperm, med slekts-bilder og tekst både på forsiden, ryggen og baksiden av permen. Jeg skulle gi den som konfirmasjonsgave til et barnebarn, og den vakte virkelig oppsikt, både hos konfirmanten og gjestene.

 

Jeg legger ved kopi av det de skriver om seg selv. Dette er et firma som virkelig kan anbefales!!!!!

 

Lag din egen ringperm

 

"Er du lei av de vanlige blå og svarte ringpermene? Lag din egen ringperm idag, med Unibinds casmaker system.

Digital trykkete Ringpermer fra Unibind er en personifisert Ringperm der du som kunde designer hele omslaget på permen selv. Omslaget digital trykkes. Ringpermen blir laget i en CaseMaker maskin som kler omslaget rundt permen. Deretter lamineres permen utvendig med klar laminat. Ringpermen er eksklusiv, stabil og av god kvalitet. Fargevalg, design og tekst har ingen begrensninger og man får enkelt også tekst på rygg. Dere kan velge mellom et 2 eller 4 hulls ringe system. Innsiden av permen er sort eller hvit. Ringene har en høyde på 25mm. Ringpermen er perfekt til presentasjoner, intern arkiv og øvrige dokumenter som ikke ønskes innbundet. Unibind stiller ingen krav til kvanta så formålet med permen kan være variabelt. Digital printete Ringpermer kan brukes til presentasjoner, kurs, arkiv, kontrakter, tilbud, anbud, produktkataloger, bruksanvisninger, informasjon med mer. Design din firmaperm eller bestill etter behov.

Lurer du på noe? Ring oss på telefon 32 16 16 20 eller send oss en kort beskjed"

 

 

Hilsen

Astrid Gran Skjæret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.