Gå til innhold
Arkivverket

Kirkebok Vardø bysogn etter 1907 - når døde Laura Pihlfeldt

Karl-Heinz Cegla
 Del

Recommended Posts

I Digitalarkivet for Vardø er kirkebøkene for Vardø bysogn skannet fram til 1907. Bøker eldre enn 80 år er angivelig sendt til Statsarkivet i Tromsø men hittil ikke skannet. Jeg forsøker å finne ut om Laura Pihlfeldt dødde i Vardø mellom 1906 og 1910. Historien er følgende: Laura Pihlfeldt ble født 23.5.1874 i Vadsø. 10.april 1901 gifter hun seg med Axel Bertam Elias Jakobsen i Vardø. Jeg mister sporet til Laura Pihlfeldt i april 1906 i Vardø, da føder hun sønnen Wilhelm. Ved folketellingen for Vardø kjøbstad i 1910 bor barna sammen med faren som er oppgitt som enkemann. Dødde hun i Vardø?

Hvis ikke er det en mulighet at hun dødde i Russland. Familien drev handel i Russland (Tsypnavolok?) Kanskje Laura dødde og er begravd der? Vet noen om det finnes skannede kirkebøker fra Tsypnavolok online?

Mvh

Karl-Heinz Cegla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en slektsbok om familiene Meyer og Jordan fra Bergen har jeg nå funnet opplysningen at Laura Pihlfeldt dødde 22.11.1909. Det er ikke angitt hvor. Jeg finner henne ikke i Vardø. Ser at faren til Laura var handelsmann i Russland i Vaida Guba. Laura bodde delvis der under sin oppvekst. Er det noen som vet om det finnes kirkebøker derfra online?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.